Konsumentminister Ardalan Shekarabi på verkstadsbesök

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2019 09:00 CET

Med anledning av den snabba tekniska utvecklingen inom fordonsbranschen bjuder Sveriges Fordonsverkstäders Förening, SFVF, in konsumentminister Ardalan Shekarabi till ett besök på en bilverkstad. Medier är välkomna att delta i denna rundvandring.

Bilbranschen genomgår en stor teknisk förändring med självkörande fordon.

Gas- och e-fordon ställer nya krav på kompetens.

När: 1 april 2019 kl. 15.00-17.00

Var: Veho Bil, Smista allé 42, 141 74 Segeltorp.

Programmet:

Presentation av

• Branschens tekniska utveckling med bland annat gas- och e-fordon och dess risker.
  • Vad vi från branschen gör för konsumentens bästa (SFVF:s införande av Certifierad verkstad och Eurogarant. SFVF tillsammans med MRF inför Godkänd Bilverkstad).
  • Utvecklingen av anmälningar i Allmänna Reklamationsnämnden.
  • Bilföretaget Veho.
  • Rundvandring på service och skadeverkstaden.

För mer information och anmälan, kontakta:

Bo Ericsson, vd SFVF, 08-519 475 11

SFVF, Sveriges Fordonsverkstäders Förening, är Nordens största bilbranschförening och representerar över 2 200 seriösa medlemsföretag. Våra medlemmar består av professionella service-, däck-, glas- och skadeverkstäder, bil-, husbil- och husvagnhandlare samt rekonditioneringsföretag för personbilar och lastbilar.

SFVF samverkar med myndigheter, departement och organisationer på den svenska bileftermarknaden. Vi bevakar, informerar, är med och påverkar regler, lagar och övergripande beslut i branschen för att förbättra villkoren både för bilägare och våra medlemsföretag.

Sveriges Fordonsverkstäders Förening är medlem i den europeiska samarbetsorganisationen för bilhandel och bilverkstäder, CECRA, samt driver genom samarbetet AFCAR kampanjen för bilägarnas och verkstädernas rättigheter, Rigth-to-Repair Campaign, förkortat R2RC.­­

Kommentarer (0)

Kommentera