​Partibus Ekonomisk Förening ansluter samtliga sina butiker till SFVF

Partibus Ekonomisk Förening ansluter samtliga sina 15 butiker till Sveriges Fordonsverkstäders Förening.

Kvalitet och tydliga villkor i bilverkstadsbranschen har varit ifrågasatt. Kritiken har lett till att politiker, intresseorganisationer och verkstadsbranschen själv har tagit initiativ för att bilägare ska känna sig trygga i valet av bilverkstad.

Vårt initiativ att ansluta oss till SFVF kommer att underlätta kommunikationen mellan bilägarna, verkstäder och våra butiker. Detta gynnar alla parter, säger Chris Cederberg, ordförande för Partibus Ekonomiska Förening.

– Att allt fler butiker ansluter sig till SFVF tycker vi är mycket positivt. Att de vill närma sig sina kunder, som i första hand är verkstäder, för att på så sätt få en ökad förståelse för hela affären är mycket bra och stärker relationerna, säger Bo Ericsson vd för SFVF.

– Att ytterligare butiker självmant ansluter sig till SFVF är ett kvitto på den nytta som SFVF gör för sina medlemmar och branschen, avslutar Bo Ericsson.

– Sveriges Fordonsverkstäders Förening har på många sätt visat att en bra verkstadsförening behövs. Vi ser att samarbetet kommer att öka tryggheten för bilägare kring vilka villkor som gäller. Våra medlemmar kommer att kunna dra nytta av SFVF:s övriga erbjudanden för att öka kompetens och medvetenhet om utvecklingen i branschen ytterligare, vilket ligger helt i linje med Partibus fokus på kvalitet, säger Chris Cederberg.

För ytterligare information, kontakta:

Chris Cederberg ordförande Partibus +46 36 39 29 59
Bo Ericsson, vd SFVF +46 (0)8 519 475 11

Sveriges Fordonsverkstäders Föreningen (SFVF) ska skapa framtida affärsförutsättningar för fordonsverkstäder, såväl fria som auktoriserade, mekaniska eller lack och skade, i en allt mer komplicerad teknisk omvärld.

SFVF är en branschförening runt 2 000 anslutna verkstäder som samverkar med myndigheter, verkstäder och andra företag på den svenska bileftermarknaden. Vi bevakar, informerar och är med och påverkar regler, lagar och övergripande beslut i branschen för att förbättra villkoren både för bilägare och verkstäder.