SFVF och Training Partner tecknar nytt samarbetsavtal för teknik- och ledarskapsutbildningar

Sveriges Fordonsverkstäders Förening, SFVF, och kompetensutvecklingsföretaget Training Partner har idag tecknat ett nytt samarbetsavtal rörande olika former av tekniska utbildningar samt ledarskapsutbildningar.

Training Partner, som är Nordens ledande aktör inom kompetensutveckling för fordonsbranschen, anordnar en lång rad öppna utbildningar för personer som i sina yrkesroller arbetar med fordon. Exempel är utbildningar inom kyla, såsom AC- och andra kylanläggningar, gassäkerhet och el. Med utgångspunkt i världens mest sålda och ansedda ledarutbildningsprogram, Situationsanpassat ledarskap II från Blanchard, erbjuds även grund- och fortsättningskurser i ledarskap med titeln ”Att leda din personal”.

Genom det nya avtalet erbjuds alla medlemmar i SFVF att delta i branschutbildningarna till reducerat pris.

– Att ständigt kompetensutveckla sig är ett måste. När Godkänd Bilverkstad (GBV) lanseras kommer kraven på kompetens att tydliggöras och vi vill göra vad vi kan för att våra medlemmar ska ligga steget före. Kompetensutveckling kostar pengar, men att inte ha kompetens kostar ännu mer pengar, säger Bo Ericsson, vd på SFVF.

Mer information om, samt anmälan till kurserna görs direkt på SFVF:s hemsida http://www.fordonsverkstader.se/utbildning/ eller Training Partners hemsida, www.trainingpartner.se.

För specifika frågor angående utbildningarna, kontakta:

Karl Hansson, karl.hansson@trainingpartner.se, 010-456 78 98

Bo Ericsson, vd SFVF, 08-519 475 11

• kompetensutveckling
  • tekniska utbildningar
  • ledarskapsutbildningar
  • godkänd bilverkstad

Sveriges Fordonsverkstäders Föreningen (SFVF) Sveriges Fordonsverkstäders Förening är en branschförening med över 2 100 anslutna verkstäder som samverkar med myndigheter, verkstäder och andra företag på den svenska bileftermarknaden. Vi bevakar, informerar och är med och påverkar regler, lagar och övergripande beslut i branschen för att förbättra villkoren både för bil- och lastbilsägare och verkstäder.