Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) ingår samarbete med Däckavisen!

Allt fler bilverkstäder arbetar med däck och allt fler däckverkstäder servar och reparerar bilar. För att våra medlemmar ska ha de bästa förutsättningarna har SFVF och Däckavisen ingått ett samarbete för att säkerställa att både SFVF:s medlemmar och Däckavisens läsare får tillgång till den bästa och senaste informationen, säger Bo Ericsson vd för SFVF.

DÄCKAVISEN.SE är däckbranschens och fälgbranschens första digitala online-tidning, säger Joakim Held ägare och grundare. Här hittar SFVF:s medlemmar nyheter som rör däckbranschen (däck, fälg, tillbehör och däckmaskiner) både inom Sverige och internationellt.

Däckavisen – en oberoende däcktidning med nyheter om däck och fälg för hela däckbranschen!

På samma sätt kan Däckavisens läsare och kunder ta del av informationen från SFVF:s digitala nyhetsflöde Fordonsproffs.eu.

SFVF är verkstadsbranschens språkrör i frågor om regler, lagar och övergripande beslut i verkstadsbranschen, i Sverige och inom EU genom vårt medlemskap i CECRA och AIRC. SFVF bevakar, påverkar och informerar om viktiga branschfrågor – till exempel gruppundantaget och liknande frågor. SFVF ger juridisk utbildning, rådgivning, är remissinstans och påverkar utformningen av nya lagar och regler som rör verkstadsbranschen.

För ytterligare information, kontakta:

Bo Ericsson, VD SFVF +46 (0)8 519 475 11
Joakim Held, Däckavisen +46 (0)72 350 97 55

SFVF, Sveriges Fordonsverkstäders Förening, är Nordens största fordonsbranschförening och representerar över 2 200 seriösa medlemsföretag. Våra medlemmar består av professionella service-, däck-, glas- och skadeverkstäder, bil-, husbil- och husvagnhandlare samt rekonditioneringsföretag för personbilar och lastbilar.

SFVF samverkar med myndigheter, departement och organisationer på den svenska fordonseftermarknaden. Vi bevakar, informerar, är med och påverkar regler, lagar och övergripande beslut i branschen för att förbättra villkoren både för bilägare och våra medlemsföretag.

Sveriges Fordonsverkstäders Förening är medlem i den europeiska samarbetsorganisationen för bilhandel och bilverkstäder, CECRA, och är medlem i det internationella skadenätverket AIRC, samt driver genom samarbetet AFCAR kampanjen för bilägarnas och verkstädernas rättigheter, Rigth-to-Repair Campaign, förkortat R2RC.­­