Golf.se Play – fler än 400 klipp om golf

Svenska Golfförbundet (SGF) lanserar Golf.se Play, en tjänst som redan vid starten innehåller fler än 400 filmklipp med golfrelaterat material. Bland annat instruktion från Svensk Golfs Golfskolan, utrustning, spelarintervjuer och information från SGF.

– Målet var att samla allt vårt rörliga material på en yta där det är lätt och roligt att konsumera innehållet. Tjänsten ska vara enkel och responsiv så att det är lätt oavsett vilken enhet besökaren väljer, säger Ove Ellemark, utvecklingsansvarig på SGF.

Tjänsten har utvecklats i samarbete med Meridium och Meridiums samarbetspartner Burro. Lösningen är en egen webbplats i samma EPiServer-struktur som Golf.se men med egen navigering, design och layout.

Golfskolan med instruktioner från tourproffs, landslagscoacher och instruktörer är en viktig del av Play-tjänsten, men också Svensk Golfs magasin inför de största tävlingarna, diskussioner om det senaste i utrustningsväg från branschens egen mässa, banexperternas tips och vad som händer i golfdistrikten. SGF har också numera en egen webbstudio där delar av materialet spelas in.

– Vi har haft ett stort och gediget utbud av rörligt material på Golf.se länge och varit starka på framförallt instruktionsfilmer och utrustningsinslag. Men med den nya playtjänsten gör vi det mer överskådligt och lättillgängligt för besökaren, som också får mycket lättare att hitta fler klipp som kan vara intressanta, säger Ellemark.

– Vi har tagit nya steg med vårt rörliga innehåll under 2014 och bland annat satsat på ett egenproducerat magasin inför varje majortävling. Men vi jobbar också hårt för att fortsätta förstärka det rörliga innehållet inom de delar som vi vet att besökarna efterfrågar väldigt mycket och lanserar varje månad nya instruktionsfilmer med våra tränare i Golfskolan samt våra bästa svenska tourproffs, säger Tobias Bergman, chefredaktör för Svensk Golf.

Golf.se är en av landets största nischade sportsajter, med över 300 000 unika webbläsare i veckan under högsäsong.

Golf.se Play hittar ni här

Fredrik Därth, marknadsansvarig Meridium