Gullbergs huvudsponsor för Nordea Tour

Svenska Golfförbundet (SGF) har tecknat ett avtal med Gullbergs som är en av de största leverantörerna vad gäller kontorsservice men även skyddskläder till byggarbetare och banpersonal på klubbarna. Gullbergs blir huvudsponsor till Nordea Tour samt partner till SGF.

”Vi är väldigt glada över detta tillskott bland partners till Nordea Tour och SGF. Gullbergs är rikstäckande vilket var viktigt då vi har klubbar över hela landet. Det finns också en stark tradition då Gullbergs startades redan 1936 och är ett av få kvarvarande rikstäckande svenskägda företag i sin bransch. Genom det här avtalet kan golfklubbarna spara både tid och kostnader”, säger SGF:s affärschef Mikael Åbom.

”Vi ser väldigt mycket framemot vårt samarbete med SGF och Nordea Tour. Vi finns, precis som golfen, till för alla genom att vi är en av Sveriges största aktörer inom kontorsvaruhandeln och om-sätter ca 1,1 miljarder kronor. Kontorsvaruhuset Gullbergs har över 150 säljare och har en rikstäckande butikskedja på 39 butiker och tre centrallager strategiskt placerade i Östersund, Ängelholm och Luleå, där 15 000 artiklar lagerhålls för snabba leveranser över hela landet”, säger Jonas Malmgren, storkundschef på Gullbergs.

”Det avtal som klubbar kan ta del av är väldigt förmånligt och ger dem upp till 70 procents rabatt på Gullbergs sortiment. De klubbar som valt att börja handla hos Gullbergs har gjort bra besparingar. Gullbergs är även en stor leverantör av skyddskläder till bland andra PEAB och här kan klubbarna få ner sina kostnader på arbetskläder till all banpersonal”, säger Anders Dalered, Key Account Manager, SGF.

Nordea Tour är Sveriges professionella golftour. Sedan 1984 har touren funnits och det är en av anledningarna till att det finns så många duktiga spelare från Sverige på världens tourer. Alla Sveriges bästa spelare har startat sin karriär på denna tour som är en viktig del för spelarnas möjligheter att utvecklas i sin golfkarriär.

Läs mer om Nordea Tour

Kontaktpersoner:
Jonas Malmgren, storkundschef Kontorshuset Gullbergs: telefon 070-605 18 43 eller e-postjonas.malmgren@gullbergs.se

Anders Dalered, Key Account Manager, SGF: telefon 08-622 15 20 eller e-postanders.dalered@golf.se

• nordea tour
  • nordea