Ny kommunikationschef på Svenska Golfförbundet

Susanne Persson blir kommunikationschef på Svenska Golfförbundet (SGF) när landets näst största idrottsförbund slår samman sin affärsavdelning med kommunikationsavdelningen i ett nytt verksamhetsområde, Marknad & Kommunikation.

Susanne Persson tillträder den 1 december och kommer närmast från en tjänst som nordisk PR-chef på LG Electronics. Hon blir ansvarig för mediekontakter, intern kommunikation till de cirka 55 anställda, samt all SGF:s kommunikation med Golfsverige.

– Jag har arbetat med kommunikation på både byråsidan och företagssidan i näringslivet under drygt tio år. Dessutom har jag en erfarenhet av föreningslivet sedan jag under flera år satt i styrelsen i min tidigare ridklubb. Jag hoppas nu kunna kombinera min passion för golfsporten med mitt kommunikationstänk från näringslivet och mina erfarenheter från föreningssidan, så att jag ska kunna bidra med lite nya tankar samtidigt som jag har en förståelse vad ett idrottsförbund har som uppgift, säger Susanne Persson.

Marknadschef med ansvar för bland annat avtal med nya och befintliga företagspartners samt events, blir Anders Dalered, nu ansvarig för Affärer & Event på Svenska Golfförbundet.

Chef för Marknad & Kommunikation blir nuvarande kommunikationschefen Roger Andersson som tidigare också varit chef för medieverksamheten.

I maj i år såldes Svensk Golf och svenskgolf.se till Egmont Publishing som ett led i att renodla verksamheten och i oktober lanseras förbundets nya sajt, golf.se.

Svenska Golfförbundet kommer också att i januari 2016 flytta med Riksidrottsförbundet och cirka 30 specialförbund till nya Idrottens Hus på Södermalm i Stockholm.

För ytterligare information, kontakta:

Anders Dalered, marknadschef SGF: tel 08-622 15 20, e-post, anders.dalered@golf.se

Susanne Persson, tillträdande kommunikationschef SGF: tel 070-969 46 06