Sh Industri förvärvar APJ Betong & anläggningsteknik Aktiebolag. Foto: Rebecka Ell, Sh bygg, sten och anläggning AB

​Sh Industri förvärvar APJ Betong & anläggningsteknik Aktiebolag

Den 31 december 2019 tecknades avtal att Sh Industri förvärvar samtliga aktier i APJ Betong & anläggningsteknik Aktiebolag. Med förvärvet kan vi erbjuda våra kunder mer mångsidiga produkter och tjänster, samt möta den efterfrågan som finns i våra allt större projekt.

Medarbetarna inom APJ har ett mycket högt teknisk kunnande inom betongentreprenader och ger goda förutsättningar att fortsätta leverera branschledande tjänster, vilket har varit en avgörande del i förvärvet. Utvecklingen inom byggbranschen kännetecknas av kortare byggtider och trängre arbetsplatsområden och Sh-koncernens tillväxt sker genom att vi bibehåller vår höga kvalitet och goda arbetsmiljö.

Vi välkomnar medarbetarna i APJ till Sh bolagen och ser fram emot att tillsammans utveckla våra affärer vidare.

Sh Industri är en del av Sh-koncernen där bland andra Sh bygg, sten och anläggning ingår. Sh koncernen omsätter ca 1,4Mdr och ca 400 anställda.

APJ Betong & anläggningsteknik Aktiebolag omsätter ca 25mkr och har ca 15 anställda.

För mer information, kontakta:
Torbjörn Wennberg, vd Sh Fastighetsutveckling

telefon: 070- 589 80 52