Sh bygg sponsrar Rally SM

Sh bygg sponsrar Rally SM

I oktober är det dags för rallyfest i Uppsala när ett av stadens största event, Rally SM, går av stapeln. För Sh bygg är det viktigt att stödja lokala och betydande evenemang och därför väljer företaget att gå in som huvudpartner för rallyts mest exponerade och centrala sträcka – stadssträckan från Ulleråker till Uppsala Science Park.

– Vi är stolta över att stötta ett så här pass viktigt motorevenemang och vi är många på Sh som gillar motorsport. Uppland har en tradition av ett starkt motorintresse och i sporten fostras många nya talanger. Därför är det fantastiskt roligt att få vara värd för ett så fint arrangemang, säger Magnus Lohe, marknadschef på Sh bygg.

Sh byggs medarbetare kommer att heja fram alla deltagare på stadssträckan vid Uppsala Science Park. Lite extra hejar de förstås på Henrik Lütkeman som tillsammans med Sh:s egen Urban Karlsson, i rollen som kartläsare, kör i företagets namn. Att stadssträckan går genom Uppsala Science Park passar dessutom extra bra eftersom Sh just nu arbetar med projektet Rudbecklaboratoriet i samma område.

Tävlingen ingår i Svenskt Mästerskap i Rally (SM), Svenskt Mästerskap i Rally för juniorer (JSM) och Riksmästerskap för Historiska Rallybilar (RM).