Lyckad kundlunch tillsammans med Cliens och förvaltaren Carl Sundblad

Kunskap, kvalitet och långsiktighet är tre nyckelord vi fick med oss från dagens kundlunch tillsammans med Carl Sundblad, förvaltare för Cliens Småbolag.

Carl menar att han i längden tjänar på att vara kritisk vid sina val av bolag till portföljen och att han hellre utvärderar ett bolag lite för länge än tvärt om. På samma tema belystes vikten av kunskap om det man sysslar med och att hålla sig till sin gren – det är ju dumt att satsa på höjdhopp bara för att det gick bra i spjutkastning.

”Vi kanske kommer att missa några raketer men vi kommer på samma sätt undvika att kliva på minor."

– Carl Sundblad

Cliens Småbolagsfond har funnits hos oss sedan den startades i oktober 2016. Den har gått som tåget sedan dess vilket känns extra roligt för oss, då vi idag för våra kunders räkning har över 100 miljoner i förvaltat kapital i fonden. Utöver Småbolagfonden finns ytterligare fyra fonder från Cliens i vårt utbud.

Stort tack till er som kom för att lyssna och till Johan och Carl från Cliens för en lyckad och väl genomförd träff.

Kundlunch med SH Pension
Kundlunchen är en unik möjlighet för våra kunder att få träffa och ställa frågor direkt till fondförvaltaren. Nästa tillfälle för kundlunch är den 25 april tillsammans med ODIN Fonder och förvaltaren Øystein Bogfjellmo.

Du anmäler dig via event@shpension.se.

Anna Mollstedt

Presskontakt Marknad- och kommunikationsansvarig Kommunikation och varumärke 0104718784