Jag heter Fabian och har utvecklat sajten Shareville

Idén bakom Shareville

Jag vet inte om du har hört talas om Shareville, så låt mig börja med att berätta vad det är.

Idén bakom Shareville föddes när jag jobbade på SEB. Jag såg hur många kunder var fantastiskt duktiga på att investera sina pengar. Samtidigt såg jag hur många kunder inte alls hade kunskapen som krävdes för att fatta bra investeringsbeslut. Så tanken var enkel: tänk om man kan sammanföra de som verkligen kan få sina pengar att växa, med de som inte kan?

Jag trodde så mycket på den här idén att jag slutade mitt jobb och började satsa på att utveckla Shareville på heltid tillsammans med en kompanjon. Från början var Shareville enbart ett community där man hade möjlighet att bygga och följa varandras fiktiva portföljer.

På riktigt tillsammans med Nordnet

Nu har vi slagit oss samman med Nordnet, och det gör det möjligt för våra användare att ta del av varandras riktiga portföljer i realtid (innehav, utveckling och handel, inte hur mycket pengar de har förstås). Läs gärna Jan Dinkelspiels blogginlägg om när Shareville blev en del av Nordnet, sommaren 2013.

Vi är just nu inne i en beta-period, då ett begränsat antal användare testar nya Shareville och hjälper oss att finslipa de sista detaljerna. Vill du vara med och få direkt tillgång till tusentals duktiga Nordnetkunder i hela Norden? (som inte bara snackar utan faktiskt visar hur de får sina egna pengar att växa!)

Anmäl dig för att testa här: www.nordnet.se.

Det är dags för förändring i finansvärlden nu – häng med!

Fabian Grapengiesser,
VD och grundarna av Shareville