Lyssna inte på vad experterna säger - se hur de gör istället!

Pressmeddelande  •  2012-04-03 10:40 CEST

Ny svensk tjänst för aktie-och fondsparare:

Nu lanserar Shareville sin nya betaltjänst som riktar sig till de som vill spara i aktier & fonder men som varken har kunskap, tid eller någon stor förmögenhet. Här kan man som prenumerant välja och följa sina expertplacerare och helt enkelt kopiera deras aktieaffärer. Nu kan vanliga sparare få ta del av kvalitativa placeringsråd direkt och enkelt i realtid på nätet.

Sharevilles tjänst ger alla en chans att nå kvalificerade rådgivare direkt på nätet. Just nu lanseras den nya tjänsten Premium som skapar incitament för de riktigt vassa placerarna att dela med sig av sin kunskap till en rimlig kostnad.

Sharevilles koncept bygger på ett unikt win-win förhållande mellan kunniga placerare och vanliga sparare. Båda tjänar på varandras närvaro. Ju bättre en kunnig person lyckas med sina placeringar, ju fler ”följare” strömmar till. Varje ”följare” betalar i Premium modellen en medlemsavgift för att kunna se hur och vilka aktieaffärer placeraren själv gör. Som sparare kan man dessutom välja ut sina egna favoriter och sedan följa deras steg, läsa om vilka trender de ser samt ta del av deras egna kommentarer om varför de anser att det är läge att köpa eller sälja en specifik aktie eller fond.

Mindre snack och mer action

Intresset för aktie-och fondsparande är idag stort men de allra flesta har lite eller ingen kunskap alls. Dessutom är det komplicerat och svårt hitta någon som kan ge bra råd. På Shareville behöver man inte vara expert för att lyckas. Det är bara följa efter sina utvalda favoriter och se hur de gör i praktiken. Bakom den nya tjänsten ligger Fabian Grapengiesser som arbetat som affärsutvecklare på SEB och Bo Lundquist, som bland annat sitter i H&M:s styrelse.

– De som idag vänder sig till sin bank för råd om hur de ska placera får egentligen bara veta vilka produkter och tjänster som kundens specifika banker erbjuder. Det liknar mer ett försäljningstillfälle för bankrådgivaren och banken än att ge konkreta bra råd till kunden. Men på Shareville är det minimalt med snack och betydligt mer action. Här syns det svart på vitt om en aktieaffär ger resultat, säger Fabian Grapengiesser.

För mer information besök www.shareville.se  eller kontakta Fabian Grapengiesser på tel: +46709199032

Shareville för samman de som är duktiga på att slå börsindex, med aktie- och fondsparare som vill ta del av Sveriges bästa portföljer. Sajten är direkt uppkopplad mot Nasdaq OMX Stockholm. Det betyder att våra kurser och utvecklingen i dina och andras portföljer alltid är verklig och aldrig kan ändras i efterhand. När du blivit medlem skapar du antingen egna portföljer och tjänar pengar på att få så många följare som möjligt. Eller så följer du andras portföljer och använder resultatet till att placera dina egna besparingar. Eller så gör du både och. Det är helt upp till dig.

Shareville startades sent hösten 2010 och första raden kod skrevs våren 2011. Vi som står bakom Shareville har erfarenhet från arbete med SEB, Telenor, H&M, Bredbandsbolaget och Halebop.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom