Tjejerna bäst på placeringar i december

Pressmeddelande  •  2012-01-10 12:06 CET

Vinnaren av bästa aktieportfölj på Shareville under december har haft en aktiv strategi. Under årets sista månad lyckades MsRadie slå index rejält med hjälp av 45 vinstgivande avslut. Portföljens utveckling stannade på +42,43%  innan det nya året tog vid och vinsten var säkrad.

- Jag lyckades pricka in att köpa vid rätt tillfälle men har nog varit aningen snabb att sälja. Många köp hade resulterat i  mycket bättre avkastning om jag bara väntat några timmar till. Tele2, Stora Enso och Electrolux har hjälp mig en hel del säger MsRadie från Västerås.

Camilla Andersson hade den bästa portföljen i december och vann fondtävlingen. Camilla prickade botten i slutet av sommaren och har suttit still i båten under hösten medan Sverigefonden och index klättrat uppåt. Med en portföljutveckling på närmare 10% när året gick mot sitt slut slog hon index med ett par procentenheter och vann.

- Jag köpte mina första aktier -89 och har varit en aktiv placerare sen dess. Min strategi är att enbart placera i företag som säljer produkter jag förstår säger Camilla Andersson.

Läs mer om vilka vinnarna är och hur de tänker på bloggen.

Nya månadstävlingar för aktier och fonder startar den första varje månad med en prissumma på 5 000 kr till den portfölj som utvecklats bäst.

Hur går det i tävlingarna just nu?

Aktietävling
Fondtävling
Chalmers börssällskap

Shareville är en plats för dig som vill ha bättre utdelning på dina besparingar och eller din förmåga att göra goda investeringar. Det spelar ingen roll om du placerar aktivt idag, hur erfaren du är eller vad du har för mål. Alla är välkomna på samma villkor och alla ges samma möjligheter.

Vi för samman de som är duktiga på att slå börsindex, med aktie- och fondsparare som vill ta del av Sveriges bästa portföljer. Sajten är direkt uppkopplad mot Nasdaq OMX Stockholm, First North Stockholm och Aktietorget. Det betyder att våra kurser och utvecklingen i dina och andras portföljer alltid är verklig och aldrig kan ändras i efterhand. När du blivit medlem skapar du antingen egna portföljer och tjänar pengar på att få så många följare som möjligt. Eller så följer du andras portföljer och använder resultatet till att placera dina egna besparingar. Eller så gör du både och. Det är helt upp till dig.

Shareville startades sent hösten 2010 och första raden kod skrevs våren 2011. Vi som står bakom Shareville har erfarenhet från arbete med SEB, Telenor, H&M, Bredbandsbolaget och Halebop.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom