Mexikansk matfestival på Sheraton Stockholm Hotel

I samarbete med Mexikos ambassad i Sverige erbjuder vi mexikansk matfestival mellan 2-8 september. Vi har äran att gästas av den mexikanske välrenomerade kocken Jorge Carlos González, som ansluter till Sheraton Stockholm Hotels köksteam under en vecka. Jorge kommer att bjuda på en smakresa som tar gästerna till Mexiko och tillbaka. Detta är ett perfekt tillfälle för både Stockholmare och hotellgäster att utforska den mexikanska maten.

Menyn, som är specialkomponerad för Sheraton Stockholm bjuder på välkända mexikanska rätter med twist som gästerna sent kommer att glömma.

Om Jorge:
Redan från tidig ålder spenderade Jorge mycket tid i köket tillsammans med sin mamma och mormor för att lära sig de traditionella mexikanska rätterna från grunden. Jorge har drivit egen restaurang i Oaxaca samt har en gedigen erfarenhet från några av Mexiko Citys mest uppmärksammade restauranger. Sedan fem år tillbaka bor Jorge i Danmark och driver företaget Milpa som erbjuder äkta mexikansk mat och catering. Han har även deltagit i gastronomiska festivaler i Köpenhamn och har haft olika mexikanska pop-uprestauranger. Jorges mål med gästspelet på Sheraton Stockholm är att lyfta fram den läckra mexikanska maten och allt den har att erbjuda.

• Livsstil, mode, fritid

Sheraton Stockholm är ett förstklassigt hotell beläget mitt i centrala Stockholm. Vi erbjuder 465 gästrum och en komfort utöver det vanliga. Läget är svårslaget med Stockholms businesskvarter, shoppingstråk och det kungliga slottet inom gångavstånd.

Runt hörnet har vi Centralstationen med förbindelser inom hela Stockholm, samt Arlanda Express, som tar dig till flygplatsen på 20 minuter!