40 000 har spelat succéspelet Fabian prisjägaren!

Pressmeddelande  •  2012-03-19 07:55 CET

I december lanserade SIBA datorspelet Fabian prisjägaren och efter drygt tre månader har över 40 000 personer tagit chansen att sänka priser i SIBAs virtuella värld.
– Intresset har varit enormt stort och många kunder har spenderat timmar på sajten för att ta sig in på topplistan, säger Susanne Järkbratt Ehnbåge, marknadschef och vice VD på SIBA.

I samband med lanseringen av datorspelet Fabian prisjägaren startade SIBA en tävling där presentkort från SIBA fanns i potten. Ett pris som tycks vara mycket åtråvärt om man ser till det engagemang som spelarna lagt ner.

Isabel Bengtsson, webbchef på SIBA, berättar att vissa spelare till och med gått över gränsen för vad som är tillåtet.
– Några spelare hade lyckats hacka sig in i topplistan, vilket vi dock upptäckte och åtgärdade snabbt.

Men SIBA var inte ensamma om att notera att allt inte stod rätt till, det hade även en uppmärksam spelare gjort.
– Vi fick ett mejl från en kund som gjort noggranna beräkningar av vilken poängsumma som är möjlig, säger Isabel Bengtsson och tillägger med ett leende att hon trots regelbrottet tycker att det starka engagemanget är ganska underhållande.

Den 19 mars startar en ny tävling och för att ge deltagarna chansen att vässa sin teknik ytterligare har spelet nu lanserats för iPhone och Androidtelefoner.
– För att kunna kvala in på topplistan måste man spela via sin dator men det går ju utmärkt att träna upp sig på telefonen först. Det ska bli kul att se om intresset för spelet växer ytterligare när det nu finns tillgängligt i fler kanaler, avslutar Susanne Järkbratt Ehnbåge.

SIBA AB är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag inom hemelektronik. Vi är ett familjeföretag i tredje generation och har funnits på den svenska hemelektronikmarknaden i över 60 år. Vi säljer produkter inom ljud och bild, data och telefoni samt hushållsapparater. SIBA har idag butiker i Sverige och Norge, men finns även representerade i Danmark genom företaget ComputerCity som är en filial till SIBA AB