SIBA börjar året med satsning i Malmö

Pressmeddelande  •  2012-02-20 07:30 CET

Den 21 februari slår SIBA upp dörrarna för en helt ny butik i Svågertorp i södra utkanten av Malmö. – Vi satsar på ett handelsområde vi tror starkt på, säger Fabian Bengtsson VD SIBA. Det här är andra gången på två år som vi investerar i Malmöregionen.

SIBA är nöjda med den nya butiken och känner att Svågertorp är helt rätt ställe att satsa på.
– Det känns glädjande att öppna en ny butik för våra kunder i Malmöområdet. Vårt nya läge i Svågertorp är attraktivt och har många besökare, säger Fabian Bengtsson.

Öppningen är ett startskott för det nya året. SIBA har inlett året med positiva resultat och ser ljust på framtiden.
– 2012 har börjat bra för oss, vi har följt upp en stark julhandel med en god utveckling under början på året, säger Fabian Bengtsson.

För kunden blir den största skillnaden att det är en helt ny butik där teknikprylarna exponeras på ett sätt som gör att kunderna kan komma närmare dem. Man har satsat extra på ett bredare sortiment av bärbara datorer och hushållsprodukter.
– Vi har märkt att våra kunder vill kunna testa produkterna innan de köper dem. I den nya butiken ligger produkterna framme vilket ger kunden möjlighet att känna på dem innan köp, säger Fredrik Paulsson, butikschef SIBA Svågertorp. Nu ser jag fram emot att träffa både gamla och nya kunder i en av koncernens fräschaste butiker.

Fakta SIBA Svågertorp
Adress: Nornegatan 3
Öppettider premiärdagen: öppnar klockan 9:00
Övriga öppettider, se www.siba.se

För mer information, kontakta:
Nora Ay, informationsansvarig SIBA, 0704-500 205

SIBA AB är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag inom hemelektronik. SIBA är ett familjeföretag och grundades 1951. 2011 firade företaget 60 år och har i dag totalt 47 butiker i Sverige, Norge och Danmark. SIBA står för Lägre priser, Bättre service.