SICK AB utmärker sig som en av Sveriges bästa arbetsplatser

SICK AB har blivit utnämnt till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2015 i undersökningen gjord av institutet Great Place To Work. I kategorin medelstora bolag kom SICK AB på 11:e plats. Utmärkelsen kommer samtidigt som SICK håller på att rekrytera flera nya medarbetare.

– Det är hedrande att återigen få ett pris som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Ett förbättrat samarbete inom och mellan våra avdelningar ser jag som det viktigaste resultatet av det arbete som alla medarbetare och chefer lagt ner på detta. Det i sin tur bidrar till en positiv utveckling för vårt företag. Att vi dessutom erhåller ett pris från Great Place to Work, för andra året i rad, är en bonus och en kvittens på att vi är på väg åt rätt håll. Vi är stolta över vad vi har åstadkommit hittills och fortsätter nu vårt förbättringsarbete, säger Ingemar Händestam, vd på SICK AB.

Av årets resultat i medarbetarundersökningen, som ligger till grund för utmärkelsen, kan man bland annat konstatera att 97% av SICKs medarbetare känner stolthet över sitt arbete, 95% trivs med sina kollegor och 100% kan rekommendera de produkter och tjänster SICK utvecklar.

– Jag tycker verkligen att SICK AB kan vara stolta över sina resultat! Med ett långsiktigt och strategiskt arbete, som verkligen har burit frukt, är SICK för andra året i rad en av Sveriges Bästa Arbetsplatser, kommenterar Maria Grudén, vd på Great Place to Work Sverige.

– Vi har under fem års tid arbetat målmedvetet och strukturerat med att höja medarbetarnas stolthet och trivsel på arbetsplatsen. Det har gjort att vi stadigt klättrat uppåt i den årliga medarbetarundersökningen och i rankingen över Sveriges Bästa Arbetsplatser. I år gläder jag mig bland annat åt att 100% av medarbetarna säger att de kan rekommendera SICK som arbetsgivare till andra. Just nu är vi faktiskt mitt uppe i rekryteringen av flera nya medarbetare, så du som läser detta, passa på att söka, uppmanar Anne Thelin-Ehrling, HR-chef på SICK AB.

Här kan du läsa mer om de tjänster du kan söka på SICK just nu.

• great place to work
  • sveriges bästa arbetsplatser

SICK är en av världens ledande leverantörer av sensorbaserade lösningar för industrin. För industriautomation och logistik har företaget marknadens bredaste sortiment av fotoceller och givare, smarta helhetslösningar för en säker industrimiljö och system för automatisk identifiering. Inom processautomation erbjuder företaget lösningar för miljömätning, analys och processapplikationer.

Koncernen SICK grundades 1946 i Tyskland av Dr Erwin Sick. Idag har koncernen 6 500 anställda och ett 50-tal dotterbolag runt om i världen. I Sverige har SICK AB 50 medarbetare och omsätter 200 miljoner SEK. Huvudkontor ligger i Vårby, Stockholm.

Anne Thelin-Ehrling

HR-chef 010-1101005