Ny styrelse för Sida

Regeringen beslöt 1 februari om en ny styrelse för Styrelsen för internationellt utvecklingssamarbete, Sida. Följande personer ingår i styrelsen från och med den 1 februari 2007 till och med den 31 december 2007: Generaldirektör Maria Norrfalk Generalsekreterare Charlotte Petri Gornitzka Riksdagsledamot Holger Gustafsson Tredje vice ordförande Leif Håkansson Riksdagsledamot Kent Härstedt Generaldirektör Lena Johansson Professor Ari Kokko Verksamhetschef Marie Öberg Lindevall Riksdagsledamot Birgitta Ohlsson Riksdagsledamot Kerstin Lundgren Riksdagsledamot Marie Nordén Holger Gustafsson, Leif Håkansson Ari Kokko och Birgitta Ohlsson omförordnas i styrelsen, övriga är nya ledamöter. Myndighetens chef, generaldirektör Maria Norrfalk, är ordförande i styrelsen. Kontakt: Joachim Waern Kansliråd Enheten för styrning och metoder i utveckingssamarbetet 08-405 3473 ------------------------- Läs mer ------------------------- Global utveckling och bistånd (http://www.regeringen.se/sb/d/2355) ------------------------- Externa länkar ------------------------- Sida (http://www.sida.se)