Byggnader pratar – lyssnar du?

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2018 09:28 CEST

Siemens, en av världens ledande leverantörer av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter, ställer ut på Stockholmsmässans Nordbygg den 10–13 april. Fokus blir att visa produkter, system och verktyg som hjälper fastighetsägare till högre produktivitet, bättre komfort och minskad energianvändning.

– Fastigheter kommunicerar ständigt med oss. Miljarder intelligenta enheter och maskiner genererar enorma mängder data varje sekund. Genom att samla in och analysera datan från olika system, förstår vi vad som händer i din fastighet och när. Vi mäter även historik och trender för att förutse saker innan de händer. Med den informationen kan vi också optimera din fastighets prestanda och användning. Digitaliseringen hjälper oss helt enkelt att förstå din fastighet bättre, säger Magnus Larsson, försäljningschef på Siemens.

Siemens erbjuder integrerade, digitala och effektiva systemlösningar och tjänster inom fastighetsautomation, brand, säkerhet och energihantering samt styr- och reglerprodukter för värme, ventilation och kyla.

– Under mässan kommer vi att visa hur vårt breda erbjudande kan öka fastighetsägares lönsamhet genom förbättringar i inomhusmiljö, energieffektivitet och säkerhet. Vi är våra kunders partner och erbjuder stöd och kunskap hela vägen – från att identifiera behov till skräddarsydda lösningar, säger Magnus Larsson.

Under mässan kommer Siemens att visa nya Desigo Control Point – ett nytt webb-baserat system för drift och övervakning av värme, ventilation, kyla och rumsautomation. Det innehåller alla de funktioner som behövs för framför allt mindre fastigheter.

– Enkelheten och att man får access till informationen när som helst oavsett var man befinner sig gör Desigo Control Point till en smidig och smart lösning, säger Per Melander, produktchef på Siemens.

Siemens visar även Climatix IC, en molnbaserad tjänst för service och övervakning av konfigurerbara automationslösningar inom värme och ventilation.

– Just kombinationen av innovation ihop med vår bredd, erfarenhet och kompetens gör att vi alltid kan hjälpa våra kunder att hitta rätt lösning, det gör mig både glad och stolt säger Per Melander.

Siemens finns på plats i två montrar:

Fastighetsautomation – monter A33:10

Digitalisering i praktiken – vi visar integrerade och digitala produkter, systemlösningar och tjänster.

VVS – monter A06:10, tillsammans med övriga företag i Fabrikantgruppen

Energieffektivisering i praktiken – vi visar vårt kompletta sortiment av produkter, verktyg och systemlösningar.

Kom och lyssna på Siemens

”Hållbara fastigheter kräver effektiv samverkan – kom och möt aktörerna inom framtidens förvaltning”

Talare: Johan Grahn, regionchef Stockholm, Siemens AB

10 april kl. 13:00–15:00, Sal K16

Läs mer på siemens.se/nordbygg

Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv tillverkning samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering.

Under verksamhetsåret 2017 omsatte Siemens AG omkring 83 miljarder euro och hade 377 000 anställda i över 200 länder. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Stockholm.

Det senaste verksamhetsåret (2017) var omsättningen för Siemens Sverige ca 16 miljarder kronor.
Läs mer på www.siemens.se.