Delta reflex branddetektorer SD9 och SD230N

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2006 16:49 CET

Siemens nya Delta reflex branddetektorer SD9 och SD230N monteras enkelt i taket och känner tidigt uppkomsten av rök.

När något börjar brinna larmar branddetektorn både genom att blinka och avge ett larm på 85 db(A) som är så skarpt att även sovande personer vaknar.

Branddetektor SD9 drivs med 9V batteri och SD230N med 230V-nätspänning och 9V batteribackup. Upp till 38 stycken SD230N kan anslutas tillsammans. Materialet i brandvarnarna är extremt UV-beständigt.

Mer information finns på Internet under: www.siemens.se/ip

Mikael Magnér
Automation & Services
Tel: 08-728 16 03, mobil: 070-728 16 03
mikael.magner@siemens.com

Siemens är ett av världens största företag inom IT, elektronik och elteknik. Koncernen har fler än 475 000 medarbetare i över 190 länder. Omsättningen överstiger 87 miljarder euro.
Siemens Sverige verkar inom områdena IT och kommunikation, industriautomation, byggnadsautomation, säkerhetssystem, medicinsk teknik, energiteknik, trafikteknik, ljuskällor och hushållsapparater. Senaste affärsåret nådde vi en omsättning på ca 12 miljarder kronor och vi är idag ca 4 700 medarbetare.