Ny strategisk inriktning för Siemens

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2014 19:28 CEST

Den nya strategiska inriktningen för Siemens, offentliggjord den 7 maj, fokuserar på tillväxt inom områdena elektrifiering, automation och digitalisering. Organisationen kommer att effektiviseras. De anställdas deltagande i företagets framgångar kommer att intensifieras.

Läs mer i pressmeddelandet (på engelska):

Med världens största miljöportfölj erbjuder Siemens innovativa och högteknologiska lösningar inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Hos Siemens 362 000 medarbetare i 190 länder finns kunskapen och kompetensen att ta fram produkter, lösningar och tjänster som bidrar till ett hållbart samhälle. Företaget omsätter 75,9 miljarder euro, varav 43 procent kommer från miljöportföljen. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och bolaget har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Det senaste affärsåret (2013) var omsättningen ca 18 miljarder kronor. Läs mer på Siemens.se.