Processteknik 2006 - Ny trycktransmitter

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 11:13 CET

Ett nytillskott till Siemens sortiment av trycktransmittrar är Sitrans P ZD, en konfigurerbar transmitter för mätning av tryck och absolut tryck på vätskor och gaser.

Kapslingen och processanslutningen på den nya trycktransmittern är gjorda av rostfritt stål. Transmittern har en femsiffrig display med genomskinligt lock. Displayen visar aktuellt tryck samt höga och låga gränslarm. Parametrarna kan ställas in med tre knappar under displaylocket. Mätområdet kan ställas in upp till 1:10.

Anders Leidermark
Automation & Services
Tel: 013-460 23 24, mobil: 070-849 63 24
anders.leidermark@siemens.com

Siemens är ett av världens största företag inom IT, elektronik och elteknik. Koncernen har fler än 475 000 medarbetare i över 190 länder. Omsättningen överstiger 87 miljarder euro.
Siemens Sverige verkar inom områdena IT och kommunikation, industriautomation, byggnadsautomation, säkerhetssystem, medicinsk teknik, energiteknik, trafikteknik, ljuskällor och hushållsapparater. Senaste affärsåret nådde vi en omsättning på ca 12 miljarder kronor och vi är idag cirka 4 700 medarbetare.