Siemens bäst i induktionshällstest – Siemens EH651FE17E vinnare i Testfaktas jämförelse

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 13:41 CET

När det oberoende test- och researchföretaget Testfakta nyligen genomförde ett test av induktionshällar från nio olika tillverkare utsågs Siemens EH651FE17E till bäst i test. ”Bäst i test är Siemens som både är snabbast, drar minst el och har jämnast temperaturfördelning. Den får även högt betyg på rengöring”, skriver Testfakta i sitt omdöme.

I testet, där induktionshällar från alla stora tillverkare ingick, jämfördes snabbhet, effektförbrukning, reptålighet, rengöring och jämnhet i temperatur. I tre av de fem undersökningsmomenten ansågs Siemens EH651FE17E vara bäst och på den femgradiga skalan blev totalbetyget 4,4.

EH651FE17E är en av Siemens enklare induktionshällar, men har trots det en rad tekniskt avancerade innovationer:

·  Med touchSlider-funktionen höjer eller sänker man värmen genom att dra med fingret över panelen.

·  quickStart-funktionen gör att hällen automatiskt känner av var kastrullen placeras.

·  powerBoost-funktionen för alla induktionszoner ökar effekten med upp till 50 procent och ger därigenom en tidsbesparing på upp till 35 procent vid till exempel uppkokning.

·  Energiförbrukningsindikatorn på displayen visar hur mycket energi som förbrukats under matlagningen.

Rekommenderat cirkapris: 8790 kr

Mer information om Siemens EH651FE17E:

Mer information om Testfaktas test: http://www.testfakta.se/hem_hushall/article90949.ece#

BSH Home Appliances AB, som marknadsför Siemens, Bosch och Gaggenau, bildades 1997 och finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. BSH ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group, ett av världens ledande företag i vitvarubranschen. Omsättningen i Norden 2009 var 4,9 miljarder SEK. www.siemens-home.se