Årets julklapp 2010 – Siemens EQ.7 espressomaskin lyfter din kaffestund till nya höjder

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 18:00 CET

Igår presenterades espressomaskinen som svenska folkets val av Årets Julkapp 2010, då ElektronikBranschen för tionde året i rad korade en vinnare. Siemens är en av de aktörer som leder utvecklingen av denna produktgrupp och med fokus på den optimala kaffesmaken presenterar Siemens sin mest högteknologiska espressomaskin hittills. EQ.7 är tillverkad med ny teknik och tysk precision för att på bästa sätt kunna ta till vara på aromerna och göra ett smakrikt och fylligt kaffe med oöverträffat mjölkskum. Kort sagt, en perfekt julklapp.

Hela processen, från kaffebönans rostning till njutningen av det perfekta kaffet har övervägts vid utvecklingen av Siemens kaffemaskin. Med avancerade funktioner ger EQ.7 dig en utsökt espresso, cappuccino eller kaffe latte. Maskinen har även en hög kapacitet; med EQ.7 får du de koppar du behöver även när gästerna är många. Den är dessutom den tystaste och snabbaste espressomaskinen på marknaden.

– Vi vet att det finns många som lägger stor vikt vid att dricka riktigt bra kaffe med utmärkt arom. Det är förstås väldigt roligt att denna produkt blivit Årets Julklapp. Siemens EQ.7 representerar högteknologi när den är som bäst och ger kaffegourméer möjligheten att göra det perfekta kaffet i hemmet, utan krångel, varje dag, säger Angela Gustafsson Redén, Marketing Manager på Siemens SDA.

Vinn din egen EQ.7 eller kaffe för ett helt år

Nu har du möjligheten att vinna tillbaka pengarna på din nya Siemens EQ.7 kaffemaskin! Om du köper en EQ.7 innan 31 december 2010 kan du vinna tillbaka hela köpesumman. Allt du behöver göra är att svara på några frågor, beskriva vad det är som gör kaffet från Siemens EQ.7 så gott och spara kvittot. Du kan dessutom vinna kaffebönor för ett helt år från Arvid Nordquist, som anses vara en av de förnämsta importörerna av exklusivt kaffe.

Rekommenderat cirkapris: från 13 799 kronor

För att tävla eller få mer information om Siemens EQ.7, se www.siemenskaffe.se

Produktfakta om Siemens EQ.7

Keramisk kvarn
Siemens har utvecklat silent cream drive, en exklusiv keramisk kaffekvarn som lyfter fram djupare nyanser i ditt favoritkaffe. Den nya keramiska kvarnen har tre olika malningszoner för att få den bästa aromen ur kaffebönorna.

Senso flow system
EQ.7 har ett uppvärmningssystem, senso flow system, där vattnet värms upp extremt snabbt och bevarar sedan en jämn temperatur under hela bryggningen. Detta bidrar till att kaffet alltid är välsmakande, oavsett om du brygger en enkel espresso eller flera koppar kaffe direkt efter varandra.

Aroma pressure system
Siemens nya bryggsystem, aroma pressure system, genererar mer kontakt mellan det malda kaffet och vattnet, vilket ger ett smakrikare kaffe.

Helautomatisk
Det krävs inga extra moment mitt i middagen eller till frukosten, när du använder en Siemens EQ.7. Maskinen är helt automatisk. För att hålla maskinen fräsch till nästa gång du vill njuta av en god kopp kaffe, har Siemens EQ.7 även ett helautomatiskt rengöringsprogram vid på- och avstängning. Hygieniskt och väldigt bekvämt.

Genomtänkt design
EQ.7 förgyller inte bara ditt kök med en väldoftande kaffearom utan även med en stilren design. Espressomaskinen kommer i svart pianolack och med kromade detaljer. Med den optimerade mjölkskummaren och det svängbara kaffeutloppet passar maskinen alla koppstorlekar och är samtidigt både lätt att använda och att rengöra.

BSH AB (Nordeuropa), som marknadsför Siemens, Bosch och Gaggenau, bildades 1997 och finns idag i Sverige, Norge, Danmark och Finland. BSH ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group, ett av världens ledande företag i vitvarubranschen. Omsättningen i Norden 2009 var 4,9 miljarder SEK.