Siemens presenterar Extreme Power Collection – Kraftfulla designade hushållsprodukter för bästa städresultat

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 10:40 CEST

Siemens presenterar Extreme Power Collection ­– en serie innovativa hushållsprodukter med extra hög prestanda. Serien Extreme Power innehåller dammsugare, ångstrykjärn, ångstation och en aktiv strykbräda­ – alla med kapacitet att göra ett kraftfullt jobb med ett snabbt, enkelt och mycket noggrant resultat. Serien passar den som ställer höga krav på både kvalitet och design och vill ha marknadens bästa produkter.

Precis som alla Siemens produkter är hushållsprodukterna i Siemens Extreme Power Collection speciellt framtagna med fokus på innovation och design. De är utvecklade för att göra hushållsarbetet snabbt, enkelt och precist. De kraftfulla hushållsprodukterna gör städningen och strykningen till ett snyggt och rent nöje med en garanterad adrenalinkick. De passar därför hushållet som vill ha tid över till annat än just hushållsarbete.

Dammsugare med nya starkare motorer
Det unika med dammsugarna i Siemens Extreme Power Collection är de kraftfulla motorerna som möjliggör en kapacitet att suga upp och filtrera upp till 52 liter luft per sekund. Denna så kallade kompressorteknologingör att dammsugaren får ett extra högt luftflöde och dammupptagningen blir extremt effektiv och innebär att städningen går otroligt fort. Förutom den smarta inre aerodynamiken hos dammsugarna i Extreme Power-serien är de mycket energisnåla, Därtill är de snyggt designade i extrema färger och har hjul som kan snurra 360 grader vilka ger bra följsamhet och skonar golv och andra ytor.

Slätare resultat snabbare med ångstation
Siemens kraftfulla ångstationer i samma serie har separat vattenbehållare och ger extra ånga under tryck. Den motorgenererade ångan är extra genomträngande vilket gör att även den skrynkligaste skjortan med många sömmar kan strykas slät.

Optimal ångfördelning hos strykjärnen
Strykjärnen stängs automatiskt av när handtaget släpps. Dessutom har stryksulan ångkanaler och en 3 zon-design vilket ger optimal ångfördelning och gör att strykjärnet lätt glider över tyget smidigt och följsamt. Strykbrädan i Extreme Power serien har en aktiv förmåga att expandera sig med luft och gör att strykytan blir både större och utan kanter. På så sätt blir strykresultatet det bästa möjliga och lämnar klädesplagget utan veck.

För att ta del av bilder, bildnummer och pris, vänligen se bifogat pdf-dokument.

Bilder kan hämtas från Siemens bildarkiv, eller hämtas via fliken bilder på Mynewsdesk: https://www.bshneps.com/main/bsh/image_archive/SearchPage.aspx?brand=2

Key visual-bilden har bildnummer I00000137 och kan laddas ned via ovanstående länk.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Angela Gustafsson-Reden
Bosch Siemens SDA Nordic Sales Marketing Manager
Mobil: 070 - 602 45 89
Mail: angela.gustafsson-reden@bshg.com

Lotta Albihn
Category Manager Indoor Cleaning Northern Europe
Mail: lotta.albihn@bshg.com

För test av Extreme Power-produkter, vänligen kontakta:
Elisabeth Weidlertz
elisabeth.weidlertz@golinharris.se

BSH Home Appliances ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group som är Europas ledande vitvaruföretag. BSH Home Appliances säljer och marknadsför varumärkena Bosch, Siemens, Gaggenau och NEFF. Den Nordiska verksamheten finns i Sverige, Norge, Danmark och Finland och hade 2012 en omsättning på 4,3 miljarder SEK.