Siemens vinnare i Råd & Röns pyrolysugnstest - Siemens HB63AB512S i topp i samtliga testmoment

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 13:35 CET

Råd & Rön genomförde nyligen ett test av tio olika ”superugnar” – tillverkarnas toppmodeller. Siemens HB63AB512S ansågs vara bäst av alla och låg i topp i samtliga testmoment.

I testet jämfördes ugnarna på sju olika områden; baka och laga mat, uppvärmning, temperatur, temperaturstabilitet, hanterbarhet, energiförbrukning, ljud och säkerhet. På samtliga områden låg SiemensHB63AB512S i topp och på områdena temperatur, temperaturstabilitet och ljud fick ugnen maxbetyget 9.

Råd & Rön skrev bland annat följande om SiemensHB63AB512S: ”Ugnen gräddar kakor jämnt och fint, lagar kyckling med bra och saftigt resultat, och den grillar snabbt. Den har högst betyg för temperaturstabilitet, och ugnen blir ren och fin efter pyrolysen. Timerfunktionen är enkel och lätt att förstå.”

HB63AB512S är en av Siemens många högkvalitativa och tekniskt avancerade inbyggnadsugnar. Med knivskarp design i rostfritt stål och ett antal innovativa funktioner är den ett lämpligt val för den som värderar både utseende och matlagningsegenskaper högt.

Några av egenskaperna som sticker ut hos HB63AB512S är:

·  6 ugnsfunktioner, bl.a. 3D varmluft PLUS som ger 15 % ökad luftcirkulation och fördelar värmen jämnt i ugnen samt den energisnåla varmluftsfunktionen Hot air eco

·  activeClean - pyrolytisk självrengöring

·  Design i rostfritt stål och värmeskyddad ugnslucka i fullglas

·  30 % lägre energiförbrukning (0.66 kWh) än gränsvärdet (0.99 kWh) för energieffektivitetsklass A

Rekommenderat cirkapris: 11 290 kr

För mer information om Siemens HB63AB512S: http://www.siemens-home.se/produkter/matlagning/ugnar/HB63AB512S.html?source=browse

För mer information om Råd & Röns test: http://www.radron.se/tester/vitvaror--hushallsmaskiner/ugnar-pyrolys/

BSH Home Appliances AB, som marknadsför Siemens, Bosch och Gaggenau, bildades 1997 och finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. BSH ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group, ett av världens ledande företag i vitvarubranschen. Omsättningen i Norden 2009 var 4,9 miljarder SEK. www.siemens-home.se