Sigma IT Consulting och Västra Götalandsregionen fördjupar sitt IT-samarbete

Sigma IT Consulting och Västra Götalandsregionen fördjupar sitt IT-samarbete

Sigma IT Consulting har fått förtroendet att leverera IT-konsulter till ett helhetsåtagande inom systemutveckling till Västra Götalandsregionen (VGR).

Avtalet löper på 4 år med option till förlängning och innebär att Sigma levererar IT-konsulter till ett helhetsåtagande inom områdena Ersättning och Ekonomi. Det handlar om kompetensförsörjning inom systemutveckling och systemförvaltning där Sigma även kommer att vara rådgivande vid konsolidering, teknikval, arbetssätt och metoder.

Som en aktiv och drivande aktör i branschen är Sigmas ambition att stödja VGR IT i sitt uppdrag att leverera attraktiva och anpassade tjänster inom informationssystem och informationsteknologi. En viktig del i detta avtal är att stärka IT-organisationen med kompetens och strukturkapital och verka för ett långsiktigt samarbete.

– Vi är väldigt glada och stolta över denna tilldelning. Vi har arbetat tillsammans med VGR under lång tid och uppskattar samarbetet då det ofta är spännande och utvecklande uppdrag. Nu tar vi nästa steg i vårt samarbete och levererar helhetsåtagande. Vi hoppas att alla som jobbar eller vill jobba med VGR kontaktar oss så snart som möjligt för vara med på vår resa tillsammans med VGR, säger Jenny Sander, kundansvarig för VGR på Sigma IT Consulting.

– Efter en omfattande upphandlingsprocess har Sigma fått förtroendet att leverera detta åtagande. För oss på VGR IT är det ett förändringsarbete som pågår då vi här ställer om vårt samarbete med kompetensleverantörer till att omfatta helhetsåtagande kompletterat med expertkonsulter. Vi ser fram emot ett utvecklande och nära samarbete säger Cecilia Ryd Sjöström, enhetschef och beställare på VGR IT.

Sigmas regionchef Dan Jonsson avslutar med kommentaren:

– Helhetsåtagande likt detta har blivit något av vår specialitet. Vi har lång erfarenhet av att arbeta på detta viset då vi framgångsrikt gjort det under många år. Nu ser vi fram emot att få göra detta även för VGR IT och tillsammans med VGR IT utveckla bra och effektiva IT-lösningar som skapar en bättre morgondag för alla människor som bor och verkar inom Västra Götaland.

KONTAKT FÖR MER INFORMATION:

Jenny Sander
Kundansvarig
jenny.sander@sigma.se
Tel: 0706 358788

Dan Jonsson
Regionchef
dan.jonsson@sigma.se
Tel: 0703 791229

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre digitala lösningar. Vi är 3 400 medarbetare i elva länder. Sigma ägs av Danir AB, som är familjen Dan Olofssons holdingbolag.