Sigma och Formpipe erbjuder juniora talanger en drömstart på karriären

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2018 16:00 CET

Johan Ward, Business Unit Manager Sigma; Christian Sundin, VD Formpipe; Ender Kökat, Rekryterare Sigma; Olivia Olaisson,Rekryterare Sigma; Joar Palm, Head of Delivery Formpipe; Lina Elo, HR-chef Formpipe; Martin Söderberg, Head of Consulting Formpipe

Formpipe Talent Program är ett nytt program framtaget i samarbete mellan Sigma Young Talent och Formpipe Software AB. Programmet kombinerar arbete med en stor mängd utbildning, mentorskap och team building, och syftar till att attrahera åtta juniora talanger för att erbjuda dem en drömstart på karriären. Programmet startar i början av februari 2019 och är skräddarsytt specifikt för Formpipes behov av systemutvecklare.

- Vi ser ett stort värde i att satsa på talanger som är i början av sin karriär. På en arbetsmarknad präglad av hård konkurrens ser vi detta som ett nytt sätt att attrahera nyckelkompetens till vår verksamhet. Genom programmet får deltagarna också möjlighet att snabbt komma in i arbetet och bli en del av vårt team som hjälper våra kunder i deras digitaliseringsarbete, säger Christian Sundin, VD på Formpipe.

- Vi är väldigt glada över att Formpipe har gett oss förtroendet att driva Formpipe Talent Program, och att vi genom det får möjlighet att fördjupa ett redan starkt partnerskap. Deltagarna i programmet kommer både utmanas och utvecklas, och de kommer att kunna skapa riktig samhällsnytta genom att hjälpa Formpipes kunder att arbeta effektivare med hjälp av nya digitala lösningar, säger Johan Ward, Business Unit Manager på Sigma.

Om Formpipe

Formpipe Software AB (publ) är ett programvarubolag inom ECM (Enterprise Content Management). Bolaget utvecklar och levererar produkter och lösningar för att strukturera information i större företag, myndigheter och organisationer. Formpipes programvaror hjälper organisationer att fånga, hantera, distribuera och sätta information i ett sammanhang. Sänkta kostnader, minimerad riskexponering och strukturerad information är vinster av att använda bolagets ECM-produkter. Formpipe etablerades 2004 och har kontor i Sverige, Danmark, Storbritannien, Nederländerna, Tyskland och USA. Formpipes aktie är noterad på NASDAQ Stockholm.

Om Sigma Young Talent

Sigma Young Talent fokuserar på IT-talanger i början av sin karriär inom IT och R&D. Sigma Young Talent erbjuder konsulter, Try & Hire och talangprogram. Sigma Young Talent är en del av Sigma Group som består av ledande konsultföretag med målsättningen att göra sina kunder mer konkurrenskraftiga. För att nå dit och hålla det löftet kombinerar Sigma sitt tekniska kunnande, sin spetskompetens och passion för att hela tiden utveckla nya och bättre lösningar. Sigma har över 4000 medarbetare i tolv länder och ägs av Dan Olofsson-familjens holdingbolag Danir AB.

Johan Ward
Business Unit Manager, Sigma Young Talent Stockholm
johan.ward@sigma.se

Beatrice Silow
Director Communications and Culture, Sigma IT Consulting
beatrice.silow@sigma.se

+46 703 79 1506

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 4400 medarbetare i 12 länder.