Emballerar mer än 200 pallar per timme!

OctopusTwin-seriens sträckfilmsmaskiner använder den senaste trådlösa tekniken för att hålla filmspänningen konstant i de båda självständiga filmvagnarna. Filmspänningen runt produkten förblir konstant oavsett lastens storlek och form. Försträckningssinställningarna ger en perfekt ansättning mot olika typer av lastprorofiler.

NYTT!

Höghastighetsroterande ring
Ny typ av höghastighetslösning med stödring mellan båda filmvagnar.

Filmsvets
Precis som med dom andra modeller är OctopusTwin 200 försedd med «No touch –notail»-filmsvets och -kapning (ingen kontakt - ingen ända). Detta ger utmärkta filmsvets-egenskaper även mot ojämna lastprofiler.

För många industrier/branscher
OctopusTwin 200 är tillförlitlig och flexibel: Dess egenskaper kan skräddarsys efter kundens och industrins specifika krav.

Signode erbjuder driftsäkra och lönsamma system för transportemballering, godsskydd och märkning av gods.

• Maskiner, verktyg och stål-/plastband för bandning
  • Maskiner och sträckfilm för sträckfilmning
  • Utrustningar för märkning av ytteremballage, virke etc
  • Band- kantskydd och luftkuddar

• bandning
  • sträckfilmning
  • pet-band
  • pp-band
  • märkning
  • sträckfilm
  • bandningsmaskiner
  • sträckfilmsmaskiner

Signode - industrins partner sedan 1913!

Signode grundades 1913 och etablerades i Skandinvaien 1951.
Signode tillhör ITW (Illinois Tool Works), en Amerikansk koncern som täcker praktiskt taget hela världen, och som borgar för hög kompetens och kontinuitet, dvs trygghet för kunden!

Signode eftersträvar långsiktiga kundrelationer och har idag en marknadsledande position med tyngdpunkt på helautomatiska lösningar inom bandning, sträckfilmning och märkning av gods.

Genom vår kunskap kan vi hjälpa våra kunder att välja rätt produkt, inom alla applikationer.

Signode ger förslag på det bästa, säkraste och mest ekonomiska sättet att emballera gods.