SigtunaHem söker ett kreativt Bygglag!

SigtunaHem bygger om och bygger nytt. Och blir allt bättre på att gifta ihop mjuka värden som kvalitet, komfort, trygghet och gemenskap med hårda. Ett i vårt tycke lyckat möte gestaltas i vår senaste nybyggnation, 96 hyresrätter i Övre Ekilla som utmärks av yteffektiva, välplanerade, små lägenheter med hög kvalitet på produkter och materialval. Särskild vikt läggs på utformningen av det offentliga rummet mellan husen som hyresgästerna själva får utforma. Ett lyckat möte mellan mjukt och hårt blir en allt viktigare framgångsfaktor. Vi håller just nu på att utveckla en alldeles egen modell för nybyggnation som utmärks av kreativitet och innovation, känsla och precision.

SigtunaHem investerar en miljard kronor i renovering av miljonprogrammet med ett enda för ögonen. Våra hyresgästers vilja och möjlighet att bo kvar. Tills nu har vi byggt om 600 av berörda 2 400 lägenheter. Vi gör det med valfrihet och delaktighet mot bakgrund – att varje människa är unik. Vad vi menar med det? Jo, att vi i samarbete med våra hyresgäster och deras representanter tar reda på vad de är nöjda med och vill bevara visavi har önskemål om att förbättra. Så paketerar vi det med vad vi själva bedömt som ytterst nödvändigt i vår modell "mini, midi, maxi". Av det blir sedan visningslägenheter och berörda hyresgäster gör sina val. Vad det kommer kosta? Tre nivåer ombyggnad betyder tre nivåer hyrespåslag.

Vi är nöjda med modellen, hyresgästerna flyttar tillbaka, men som det utvecklingsbenägna, värdegrundsbaserade serviceföretag vi är, kan vi självklart bli bättre. Och nu letar vi efter er som vill hjälpa oss nå högre höjder.

SigtunaHem söker ett kreativt Bygglag!

JO, DU LÄSTE RÄTT. SIGTUNAHEM SATSAR STORT och letar tre nya medarbetare, en projektutvecklingschef och två projektledare till vår projektavdelning. Att tillsammans med ytterligare två medarbetare renovera och utveckla våra befintliga fastigheter och därtill leda arbetet med att bygga nya.

VI LETAR TRYGGA , ERFARNA OCH DRIVANDE PERSONER med många års erfarenhet av ROT. Det vill säga reparation och underhåll, om- och tillbyggnad. Vi letar lika entusiastiskt innovativa, kreativa och omvärldsorienterade personer med känsla för trend, marknad, vad människor vill ha. Gemensamt är att du har ett gediget intresse för människor, service. Och kommunikation. Lika viktigt som kvaliteten och attraktionen på fastigheterna, komfort och drift är relationen till våra hyresgäster.

TILL TJÄNSTEN SOM PROJEKTUTVECKLINGSCHEF letar vi särskilt dig med pondus, mod och engagemang. Som är lika trygg från scen inför 150 hyresgäster som vid förhandlingsbordet i dialog och kravställning med entreprenör. Som inser värdet av förankring och delaktighet och delar vår grundläggande värdering – att varje människa är unik. Vi bygger unika relationer.

ÄR DU INTRESSERAD AV MÄNNISKOR OCH AV ATT BYGGA
SAMHÄLLE? Vill du arbeta i ett kreativt yrke där du påverkar
människors livsmiljö? Tveka inte utan maila omgående din ansökan till marianne.lagersten@sigtunahem.se. Rekrytering sker löpande fram till och med 9 mars.

Frågor besvaras av fastighetschef Gustaf Lundin, 08-591 796 73.

Mer detaljerad information om tjänsterna hittar du på vår hemsida, www.sigtunahem.se/bygglag