Mycket stort intresse för nybyggda hyresrätter i Sigtuna!

SigtunaHem publicerade 32 av 96 Splitternya hyreskontrakt första mars och intresset har varit rekordstort. Mellan 400 och 550 intresseanmälningar per lägenhet. Allra störst intresse har visats de yteffektiva tvåorna. I dag publicerar SigtunaHem resterande 64 lägenheter.

SigtunaHen… förlåt, SigtunaHem tar ett stort ansvar för Stockholmarnas bostadsförsörjning. Och bygger nytt för den moderna familjekonstellationen. Små, smarta, sunda lägenheter för i första hand singlar. Vare sig du är gammal eller ung. Student, i jobb eller mellan jobb. Han, hon eller mitt emellan ger vi nu chansen till en hyfsat billig, yteffektiv, nyproducerad lägenhet.

Under mars månad har SigtunaHem i två etapper publicerat ett 40-tal ettor, cirka 30 tvåor och ett mindre antal treor och fyror i det nya bostadsområdet Övre Ekilla, Märsta. Första etappen om 32 lägenheter publicerades den första mars och avslutades i dag. Intresset har varit rekordstort. Mellan 400 och 550 anmälningar på varje lägenhet. Störst intresse har visats de små, yteffektiva tvåorna om drygt 40 kvadratmeter. Merparten av intressenterna är födda på 80- och 1990-talet. Är i dag hemmaboende, inneboende eller bor i andra hand. Hälften av intressenterna är boende i Sigtuna kommun, hälften hemmahörande i främst Stockholm med kranskommuner.

Övre Ekilla är ett nytt bostadsområde i Sigtuna kommun som nu börjar bebyggas. Först ut är SigtunaHems hyresrätter som uppförs i tre fastigheter med putsad fasad om fyra våningsplan, samtliga med balkong alternativt uteplats.

Projektet bjuder yteffektiva lägenheter, smarta planlösningar med god möblerbarhet, rejäla badrum, fina utblickar. Intrycket är ljust och välkomnande.

Hyror från cirka 5 400 kr.

Inflyttning är planerad till 1 september, 15 november och 15 december.

Sigtuna kommun är en av de kommuner som bygger flest hyresrätter i landet med en mycket god planberedskap inför de närmaste åren, motsvarande byggstart för 3 600 nya bostäder.

Sedan 2010 har SigtunaHem låtit uppföra 450 nya hyresrätter med mycket god efterfrågan. SigtunaHem planerar för en fortsatt hög nybyggnadstakt motsvarande ett 100-tal hyresrätter per år de närmaste åren.

För mer information och intresseanmälan, www.splitternytt.sigtunahem.se

För mer information om Sigtunahems nybyggnation, www.sigtunahem.se/temabrevnyproduktion

För frågor, Marina Ekdal, marknadschef, 070-4201015