Nybyggt och allt uthyrt!

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 11:12 CET

Nybyggt och allt uthyrt!

Sigtuna kommun bygger mest i hela Sverige. SigtunaHem ingick 2010 den historiskt största fastighetsaffären. Och i helgen välkomnades ytterligare 136 hushåll.

SigtunaHem investerade 774 milj kr i nya fastigheter 2010 när bostadsföretaget förvärvade 459 nya lägenheter av Peab. Redan i höstas kom de första flyttlassen och nya hyresgäster hälsades välkomna. I helgen – 1 februari – ytterligare 136 hushåll. Därmed är hela projekt Södergatan nord om totalt 172 lägenheter uthyrt. Liksom de lägenheter i Steningehöjden och Steninge backe som så långt stått inflyttningsklara.

-          Intresset för Sigtuna kommun och SigtunaHem verkar aldrig sina. Även de publicerade lägenheterna i Steninge backe med inflyttning 1 april är nu fullt uthyrda. Något vi är både glada och stolta över. Kanske beror det på att  Stockholmarna på allvar hittat hit, menar Marina Ekdal, marknadschef, SigtunaHem.

Och enligt nyligen gjorda kundundersökningar verkar de trivas. 90 procent av dem som flyttat in och svarat på SigtunaHems kundenkät menar att förväntningarna motsvarats eller till och med överträffats. Det gäller såväl bostadsområdet som fastigheten och lägenhetens skick. ”Verkar finnas en bra mix av människor”. ”Bra läge, nära till allt, trevliga grannar, bara plus till SigtunaHem” är några av kommentarerna.