Till alla trångbodda Stockholmare!

Som tror att det är omöjligt att få ett förstahandskontrakt, ha råd med radhus eller villa. I Sigtuna byggs det mest i hela Sverige. I bästa läge för alla smaker och plånböcker. Det vill nätverket ”Bo i Sigtuna” berätta för Stockholmarna och har därför gjort gemensam sak i att marknadsföra destinationen på 1960-talsvis och bussa intresserade från Stockholm City. I Sigtuna bjuds man en gratis tur och visning av såväl lägenheter som villor och radhus. Och inte minst destinationen. Som värdar står Sigtunahem, Wåhlin fastigheter och Peab Bostad AB i ett unikt samarbete.

Den 2 oktober kl 10 går bussar från Cityterminalen till Sigtuna för visning av splitternya lägenheter på Södergatan och villor i Steninge allé, liksom både lägenheter, villor och radhus i den nya stadsdelen Steningehöjden. Därtill bjuds på en guidad tur genom Sigtuna stad. Bussen går sedan tillbaka till Stockholm kl 14.

- Inte sedan 1969 har så många hyresrätter funnits tillgängliga på en och samma gång i Stockholmsområdet, säger Kicki Björklund, VD AB Sigtunahem.

Sigtunahem har förvärvat 459 hyresrätter i såväl Märsta som Steninge och Sigtuna alldeles nyligen och bygger dessutom ett drygt hundratal i egen regi. Inflyttning sker under de närmaste två åren.

Därtill bygger Wåhlin fastigheter 145 hyresrätter i centrala Märsta med inflyttning till årsskiftet.

Om Stockholm stad skulle bygga hyresrätter i samma takt skulle det motsvara 13 000 hyresrätter.

Peab är den största byggaktören i Sigtuna kommun med cirka 1 500 byggrätter. Det handlar om egna hem – det vill säga villor, radhus och kedjehus.

Följande bostäder är klara för inflyttning från november till april 2011.

Södergatan Nord 172 lägenheter/hyresrätt  1–4 rok
Södergatan Syd 145 lägenheter/hyresrätt  1–4 rok
Steninge Backe 54 lägenheter/hyresrätt  2–3 rok
Steninge Allé villor
Steningehöjden 40 lägenheter/hyresrätt  1–4 rok
Steningehöjden villor, radhus och kedjehus

Nätverket ”Bo i Sigtuna” leds av Camilla Zedendahl, VD för Sigtuna Turism. I nätverket ingår byggare, fastighetsägare, mäklare, banker, Swedavia, Sigtuna kommun med syfte att marknadsföra destinationen Sigtuna.

För mer information och publiceringsfria bilder:
Marina Ekdal, AB Sigtunahem, marina.ekdal@sigtunahem.se
Ulrika Wedén, PEAB Bostad AB, ulrika.weden@peab.se