Äntligen en miljögodkänd fasadfog – Säg välkommen till SikaHyflex-402 Connection!

Blogginlägg   •   Jun 27, 2019 08:08 CEST

SikaHyflex-402 – Miljögodkänd fasadfog

Byggvarubedömningen har sagt sitt och gör bedömningen att vår nya fasadfogmassa SikaHyflex-402 Connection "Accepteras" utifrån gällande kriterier. – Vi på Sika är mycket stolta över att kunna erbjuda marknaden en produkt som klarar de alltmer hårt satta miljökraven och självklart hittar du denna och alla våra andra miljöbedömda produkter i Sika MiljöApp, säger Mats Jansson, produktchef, Sika Sverige.

Miljögodkänd rörelsefogmassa för fasad som accepteras i Byggvarubedömningen

SikaHyflex-402 Connection är en 1-komponents fukthärdande, lågmodulär och elastisk fogmassa för fogning i de vanligaste applikationerna. Denna fasadfogmassa bildar en vattentät fog med goda mekaniska egenskaper. Den förblir elastisk även i kallt klimat. Rörelseförmågan är ± 25 % både inom- och utomhus.

SikaHyflex-402 Connection har mycket god väder- och åldringsbeständighet och finns för närvarande i följande fyra kulörer: vit, gråvit, mörkbeige och betonggrå. Resterande 10 kulörer kommer att finnas tillgängliga mot slutet av augusti.

SikaHyflex-402 Connection är även med i Svanens Husproduktsportal, godkänd i BASTA samt uppnått Guld i Miljöbyggnad 3.0 (Indikator 13 och 14).

På www.sika.se/fogproffs kan du läsa mer om våra produkter och även anmäla dig till vårt nyhetsbrev.

Teknisk information om SikaHyflex-402 Connection:

Produktblad

Säkerhetsdatablad

Vill du veta mer om produkten, kontakta då Mats Jansson, produktchef Sika Sverige AB.

Telefon: 072-718 69 49
Mejl: jansson.mats@se.sika.com