Maria Wetterstrand talar på Sika bygger förtroende 2016

Blogginlägg   •   Jun 14, 2016 15:47 CEST

Maria Wetterstrand, styrelseledamot för White arkitekter och f.d. språkrör för Miljöpartiet kommer att ta upp frågorna; kan det löna sig för företag att ställa om till hållbar produktion? Hur långt ska man då gå? Hur ser framtidens miljökrav ut?

Dessa frågor brottas allt fler företag med idag. Det finns en stark vilja att ta ansvar för framtiden, men samtidigt en viss ovilja och till och med osäkerhet inför förändring. Framtidens produkter måste hålla hög kvalitet, inte bara vid användning, utan också ur miljö- och social synpunkt. En sak är säker: det finns inget status quo.

Sika bygger förtroende 2016 äger rum den 5 oktober. Vi bygger vidare på förra årets succé och har återigen flera intressanta föredragshållare och en minimässa.

Tid: Föredrag mellan 9.00-13.30, mässan är öppen mellan 08.30-14.00, 5 oktober, 2016

Plats: Citykonferensen Ingenjörshuset, Malmskillnadsgatan 46, Stockholm

Andra ämnen under dagen:

Sikas hållbarhetskampanj

Mer värde - Mindre påverkan har under de två första åren överträffat målen. Mark Schneider, Head of Sustainability, Sika Group berättar mer om kampanjen och Sikas hållbarhetsarbete.

Vattentätning under mark

Med fokus på vattentätningsprojekt under mark; tunnlar och byggnader berättar Pernilla Amsköld, Produktchef, Sika Sverige om olika lösningar för att täta rätt från början.

Golv och tak i Norsborg

Tomas Staaf, Försäljningschef Golv, Sika Sverige berättar om utmaningarna vid renovering och tillbyggnaden på SL:s Norsborgs Depå.

Renovering och tätning av badhus

Michael Svensson, teknisk chef för plattsättning inom Sika Sverige kommer att berätta om ett Vinnova-projekt som handlar om renovering och tätning av badhus. Samhällsutmaningen ligger i att kunna bygga och renovera dessa arenor på hållbart sätt (inklusive säkerhet och hälsa).

Kommentarer (0)

Kommentera