Sika MiljöApp - enkelt att välja rätt miljöbedömd produkt

Sika MiljöApp - enkelt att välja rätt miljöbedömd produkt

Rätt miljöbedömd produkt på bara några klick

Med Sikas nya MiljöApp hittar du enkelt rätt bland alla miljöbedömda produkter från Sika, Casco, Schönox och Casco Floor Expert.

På några få klick får man fram rätt produkter utifrån de system och miljökrav ett projekt har. Kombinera Svanen med Byggvarubedömningen och/eller BASTA och SundaHus. Och behöver du emissionsmätning klickar du i det.

Sikas MiljöApp har inga begränsningar när det gäller urval, utan du väljer själv hur många eller hur få kriterier du använder. Undrar du hur en specifik produkt är bedömd söker du direkt på produktnamn eller artikelnummer. Resultatet blir en lista med produkter som uppfyller dina krav.

MiljöAppen svarar på alla frågor när det gäller vilka produkter du kan använda inom respektive miljöbedömningssystem och är en guide för alla inom byggsektorn som är intresserade av att hitta miljöbedömda produkter t ex återförsäljare, entreprenörer, hantverkare, byggherrar, arkitekter och konstruktörer.

Även dokumentation

– Vi har tagit fram denna MiljöApp då vi vill att våra kunder ska känna sig trygga i sitt val av materialleverantör. De kan enkelt se att en enskild produkt följer beställarens krav och har samtidigt tillgång till produkt- och säkerhetsdatablad som finns länkade till varje produkt, säger Anders Larsson Miljöchef, Sika Sverige AB.

Sika MiljöApp finns att ladda ner i Google Play och App Store samt i en desktopversion på www.sikamiljoapp.se