Hur kan en människa överge sina barn?

I ljus och mörker

Åsa Westerlund Kindahl

Att överleva det värsta

Hur kan en människa överge sina barn genom att ta sitt liv? Med egna smärtsamma erfarenheter i familjebagaget har Åsa Westerlund Kindahl skrivit ”I ljus och mörker” som nu ges ut av Förlagshuset Siljans Måsar.

Åsa Westerlund Kindahls lillasyster hade mått psykiskt dåligt under flera år innan hon slutligen tog sitt liv. Kvar i livet stod tre moderlösa barn. Efter det brände sig frågan fast i Åsa: Hur är det ens möjligt att överväga självmord med barn vid sin sida? – Händelsen drabbade hela min familj hårt. Att skriva ”I ljus och mörker” blev ett sätt för mig att försöka förstå. Jag undrade också hur barn som blir övergivna kan växa upp och bli starka och förhoppningsfulla vuxna, säger Åsa.

Vad vill du förmedla till dina läsare?

– Jag vill att människor ska få en större förståelse för psykisk ohälsa och den skörhet som många lever med. Vill gärna ge hopp om att livet kan bli bra trots allt, skriver Åsa Westerlund Kindahl.

Våra böcker säljs i bokhandeln, via vår webbsida, Bokinfo, Stjärndistribution samt till F-pris direkt via oss: info@siljansmasar.com

Förlagshuset Siljans Måsar, Ystad. Tfn: 0411-733 33

Pressreleaser med fria artiklar och bildmaterial bifogas samt finns på www.mynewsdesk.com under Förlagshuset Siljans Måsar. Provkapitel att läsa finns på www.provlas.se, www.smakprov.se, www.siljansmasar.com.

Kontakta oss gärna om Ni önskar recensionsex eller läsex: yvonne@siljansmasar.com

• Litteratur

• psykisk ohälsa
  • författare