Skip to main content

Pressmeddelanden Visa alla 167 träffar

Existentiellt perspektiv på vår inre balans
Boksläpp i Vattumannens nya lokaler

Boksläpp i Vattumannens nya lokaler

Pressmeddelanden   •   Dec 06, 2018 11:33 CET

​Välkommen på bokrelease, lördagen den 15 december, kl 14.00 – 16.00 i Vattumannens nya lokaler, Fleminggatan 35 på Kungsholmen. Vi bjuder på författarföreläsning, mingel, bubbel & tilltugg samt specialpriser på våra böcker: "Barly" av Marita Östberg och "Balans" av Malin Forsén. Hjärtligt välkommen önskar Eva & Yvonne!

Meningen med allt och den moderna fysiken

Meningen med allt och den moderna fysiken

Pressmeddelanden   •   Okt 31, 2018 11:23 CET

Solens bok – Jag är den jaget är, av Lil Hjertström. Vilka beröringspunkter finns mellan de andliga principerna och den moderna fysiken och vad är det egentligen för mening med allt? Lil Hjertström spänner över de riktigt stora frågorna i boken ”Solens bok – jag är den jaget är” som nu ges ut av Förlagshuset Siljans Måsar.

Siljans Måsar jubilerar

Siljans Måsar jubilerar

Pressmeddelanden   •   Okt 15, 2018 10:18 CEST

Den 18 oktober 2008 sattes det första fröet till Förlagshuset Siljans Måsar i jorden. Det firar förlaget med födelsedagsfest på torsdag i Slottsträdgården Ulriksdal, Stockholm, tillsammans med inbjudna gäster från bokbranschen. Förlaget firar även lanseringen av klokleken ”Anne Anka” av Pernilla Lindroos på bokmässan i Frankfurt, med rättigheterna sålda world wide på både engelska och tyska.

Nyheter Visa alla 41 träffar

Öppet Julhus på Siljans Måsar

Öppet Julhus på Siljans Måsar

Nyheter   •   Dec 04, 2018 11:02 CET

Söndagen den 9 december, kl 15.00 – 17.00 har Förlagshuset Siljans Måsar, Ystad, öppet julhus med generösa bokpriser, bookoutlet, författarmingel, signering, glögg och julmys. Eftermiddagen avslutas med julmeditation, kl 17.00-18.00. Fritt inträde! Hjärtligt välkommen!

Välkommen på boksläpp!

Välkommen på boksläpp!

Nyheter   •   Nov 05, 2018 10:36 CET

Förlagshuset Siljans Måsar gästar Vattumannens nya Pop-up-butik, Garvar Lundins Gränd 1, Stockholm, torsdagen den 8 november, kl 17.00-19.00. Vi bjuder på författarföreläsning, signering, mingel, bubbel & tilltugg samt specialpriser på våra böcker.

Kärleksbudskapens syfte idag

Kärleksbudskapens syfte idag

Nyheter   •   Okt 23, 2018 11:37 CEST

De dolda åren av Maj-Lis Richardson. Stora delar av kristenheten har i hög grad fokuserat på Jesus lidande och död. Andra har lyft fram kärleksbudskapen som de centrala. Men vad betyder egentligen budskapen och hur kan man tolka dem? Och vad sysslade Jesus med under alla de år som inte bibeln berättar om?

Fragment och livsskärvor, till dess morgonen gryr

Fragment och livsskärvor, till dess morgonen gryr

Nyheter   •   Okt 05, 2018 13:03 CEST

​Oliver Fröjds filosofiska betraktelser – Fragment och livsskärvor, till dess morgonen gryr, av David Stenfelt: De rör sig i både mörker och ljus, glädje och förtvivlan i sina långa och många samtal om livets stora och små frågor. Den fyrbente vännen Oliver Fröjd och hans husse David Stenfelts gemensamma funderingar och tankeutbrott om livets olika skiftningar finns nu i bokform.

Evenemang Visa alla 10 träffar

Välkommen på bokrelease

Välkommen på bokrelease

Evenemang   •   Feb 20, 2018 10:22 CET

Förlagshuset Siljans Måsar gästar Vattumannens Bokhandel med tre nya böcker, lördagen den 24 februari, kl 14-16. Vi bjuder på författarföreläsning, mingel, bubbel & tilltugg samt specialpriser på våra böcker:Tarot-kurs 111 stjärnor av Susanne SwantessonAlla kan se sin framtidLivsform t ex snigel av Catharina StåhlgrenEn läkningssaga om skydd och förlåtelseThe Touch of Nordic Light av Nanna ...