Siljan Turism lanserar ny hemsida

Siljan Turism lanserar en uppgraderad version av hemsidan www.siljan.se. Den nya sajten är responsiv, har fått ny design och presenterar Siljansbygdens reseanledningar på ett tydligare sätt än tidigare.

– Äntligen har vi en hemsida som bättre kan svara upp mot besökarnas behov, berättar Jessica Åkerblom, Marknads- och försäljningschef på Siljan Turism. Med ett enklare formspråk och komprimerade texter ska vi underlätta för konsumenten att navigera i den rika flora av aktiviteter och evenemang som Siljansbygden erbjuder. Säsongsbetoning och aktuella kampanjer kommer att framgå mycket tydligare, intygar Jessica.

Ombyggnationen är en del i projektet att stärka besöksnäringen i hela Dalarna. Alla bolag inom Visit Dalarna AB berörs av uppgraderingen, som finansierats genom medel från Region Dalarna och EU:s strukturfonder.