Kessiakoff och 63 cyklister på tisdagscykling med Silva och Specialized

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2011 15:00 CET

Kessiakoff drog fullt hus när Silva och Specialized anordnade cykelkväll.

Sorlet steg när en cyklist efter den andra steg in över tröskeln på Specialized Concept Store. Det var dags för vad som under andra omständigheter hade varit en klassisk tisdagsträning i Hellas. Just denna tisdagskväll var det dock inte som vanligt. Silva, Specialized och Fredrik Kessiakoff hade tillsammans anordnat ett event som skulle visa sig mycket uppskattat.

Silva hade med sig sina produkter för mobil belysning på cykel. Det klämdes, kändes, frågades och lånades lampor till höger och vänster. De flesta var nyfikna på Silvas värstinglampa Sprint. Någon i vimlet utbrast: ”Herrejösses vilken lampa”.

- Det är roligt att träffa vår målgrupp så här, det kommer massor med intressanta frågor och funderingar som jag kan ta med mig tillbaka till skissblocket, säger Magnus Svensson, industridesigner på Silva, som även han skulle med ut och cykla.

Lokalen var snart full med cyklister och cyklar. Det snackades prylar, jämfördes cyklar och återsågs gamla bekanta. Det största dragplåstret för kvällen vad otvivelaktigt Fredrik Kessiakoff. Många såg fram emot att träffa honom och inte minst få möjligheten att cykla ihop med honom. Martina Ahlberg har cyklat i 4 år och var en av dem som tagit sig till kvällens event.

- Jag har aldrig varit här på Specialized och jag har ingen ”riktig” belysning till min cykel. Jag har kört med ficklampor som jag spänt fast på hjälmen. Fungerar  ok men det ska bli kul att testa Silvas Sprint i kväll. Så det här var ett bra tillfälle att slå två flugor i en smäll. Sedan ska det ju givetvis bli kul att få möjlighet att cykla med Kessiakoff, det är ju inte så ofta en sådan chans dyker upp, säger Martina Ahlberg.

När det äntligen var dags att dra på sig utrustningen och ge sig av blev det en mäktig syn för förbipasserade utanför Specialized-butiken. Ca 63 cyklister med lampor gav sig iväg mot Hellas. När de kom tillbaka efter ca 1,5 timme var de upprymda och nöjda med upplevelsen. Fredrik Kessiakoff inte minst.

- Tisdagsträningen har varit en tradition för mig sedan jag var 15 så det kändes helt rätt att göra detta event med Silva och Specialized. Jag skulle verkligen vilja tacka alla som kom. 63 cyklister utrustade med pannlampor i Hellas gjorde ett starkt intryck på både oss som var med och de vi mötte i Hellas. Jag tror att många fick upp ögonen för hur kul det är att cykla i mörker med bra belysning, säger Fredrik Kessiakoff.

För mer info kontakta: Hanna Lundberg, Silva Sweden AB
Följ Silva på Facebook för kommande event.

Fler bilder från eventet finns här