Köp rosa produkter från Silva och bidra i kampen mot bröstcancer

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 17:03 CEST

Totalt ställs 55 000 cancerdiagnoser i Sverige varje år. Av dessa är 7 000 bröstcancerdiagnoser, som också är kvinnans vanligaste cancersjukdom. Till förmån för cancerfonden och kampen mot bröstcancer skänker Silva 4 kr för varje såld rosa Metro och 8 kr för varje såld rosa Siju till Cancerfonden under oktober månad.

Silva Siju är den minsta av Silvas pannlampor. Liten och smidig och lätt att ta med överallt. Perfekt för den aktiva som kan behöva ljus var som helt och när som helst. Passar bra som läslampa i tältet, för hemmafixaren eller att sätta på barnen som komplement till reflexen. Siju är utrustad med en så kallad Cocoon, ett förvaringssystem där du kan förvara lampan som sitter i själva pannbandet. Cirkapris: 200 kr

Silvas Metro är en liten och smidig kompass med karbinhake där du hittar väderstrecken i både naturen och i den urbana statspulsen. Häng den på jackan, väskan eller nyckelknippan. Cirkapris: 100 kr

Gilla gärna Silva på Facebook eller följ oss på My Newsdesk, Twitter eller YouTube.