Luciajogg med Silva och Running Sweden

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 08:12 CET

Den 13 december ska Silva och Running Sweden lysa upp mörkret på södra sidan Stockholm tillsammans med massor av löpare. Med ljus i håret, eller i detta fall lampa i pannan, kommer de tillsammans sprida ljus till alla i deras väg. Leta fram pannlampan och anmäl dig till årets roligaste luciatåg.

Alla löparsugna välkomnas oavsett fart, form eller löparvana. Bjud med vänner, kollegor och familj och delta i ett Lucia-event ni kommer minnas länge.

- Det är ingen vanlig löprunda som planeras. Det blir skattjakt med fina priser från Silva. Jag tror att det kommer att bli superhäftigt med alla lampor som lyser upp vintermörkret, säger Catarina Lindström som är löparcoach på Running Sweden

Silvas försäljningschef, som även är före detta elitorienterare, ser fram emot eventet.

- Vi på Silva vill visa att vinter och mörker inte behöver stå i vägen för att man ska fortsätta träna. Med bra pannlampa kan du ge dig ut även i spår som inte är upplysta. Vi hoppas att deltagarna ska hitta nya, och gamla, löparvänner och bli inspirerade att fortsätta under resten den mörka årstiden.  Det här blir nog ett av de mest unika Luciafiranden i landet, säger Peter.

Efter löprundan bjuds det på pepparkakor och glögg hos Bodies In Motion i Slussen Gallerian där Runner Store kommer ha fina luciaerbjudanden på lampor från Silva. Bodies In Motion kommer även ha unikt erbjudande på träningskort.

Tid, Plats och övrig info

17.00 Runners Store och Silva finns på plats hos Bodies In Motion (BIM), Slussen Gallerian

18.00 Start. Vi samlas och utgår från torget utanför T-banan

Det finns möjlighet att byta om/duscha (samt lämna väskor) på BIM men kom helst ombytt och klar.

Anmäl dig här

Kontaktperson på Running Sweden:

Catarina Lindström
08 410 219 19
catarina.lindstrom@runningsweden.se

Silva Sweden AB är moderbolag i Silva Gruppen som består av dotterbolagen Silva Ltd in UK, Silva Deutschland, Silva France and Silva Far East in Hong Kong. Produktsortimentet omfattar bl.a.pannlampor, kompasser, stegräknare och kikare. Silva Sweden AB ägs av Karnell.