Silva flyttar till nya lokaler

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 13:52 CEST

Sport- och outdoorföretaget Silva Sweden AB tar steget in i framtiden. Just nu befinner företaget sig i en intensiv förändringsfas och idag flyttar man in i de nya lokalerna i Bromma.

- Det är i huvudsak två stora anledningar till flytten. Den första är att vi har alldeles för stora lokaler här i Sollentuna. Sedan är det även en kulturell anledning. Det är inte svårt att få denna organisation att göra nya saker, däremot kan det vara svårt att släppa det gamla. Därför tar vi med oss det vi varit bra på här i Sollentuna och skapar det nya skarpa Silva i nya fräscha lokaler, säger Silvas VD Patrik Elfwing.

De nya lokalerna är en gammal industribyggnad med högt i tak som ligger bredvid Bällstaån i Bromma, ett stenkast från Sundbyberg. Läget innebär många och goda kommunikationer, i form av både tunnelbana, pendeltåg, bussar och Bromma flygplats, vilket är positivt både för personal och för besökare.

Den nya adressen är:

Mariehällsvägen 37 C

16126 Bromma

Gilla gärna Silva på Facebook eller följ oss på My Newsdesk, Twitter eller YouTube.

För mer information, vänligen kontakta:Hanna Lundberg, Marknadsansvarig på Silva, tel: 08 623 43 63 eller e-post: hanna.lundberg@silva.se

Silva Sweden AB är moderbolag i Silvagruppen som består av dotterbolagen Silva Ltd i UK och Silva Far East i Hong Kong. Produktsortimentet omfattar bl.a. pannlampor, kompasser, stegräknare och kikare. Silva Sweden AB ägs av Karnell. Läs gärna mer på www.silva.se