Silva på Lida Loop 8-9 juni

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 15:00 CEST

I helgen äger Lida Loop rum i Tullinge söder om Stockholm. Lida Loop är en deltävling i Mitsubishi MTB Challenge, även kallad Långloppscupen. Som stolt sponsor är Silva självklart på plats under helgen för att sälja och visa sin cykelbelysning.

– Det här är ett perfekt tillfälle för oss att möta vår målgrupp på. Det är precis den här krävande miljön som våra produkter är anpassade för, och det är väldigt givande att kunna diskutera med och förevisa våra produkter direkt för slutkonsumenten, säger Niklas Holmer, Key Account Manager på Silva.

Lida Loop är ett mountainbikelopp på 65 km i tre olika loopar som går av stapeln på söndag. I Lida Loop ingår också ungdomstävlingen Lilla Loop som avgörs dagen innan. Det finns både elitklasser och motionsklasser och dessutom arrangeras en stafett där varje loop representerar en sträcka.

– Kom och besök oss i vårt tält för att titta på och testa våra produkter. Vi kommer dessutom att ha några riktigt fina erbjudanden som ni inte får missa, säger Niklas Holmer.

Gilla gärna Silva på Facebook eller följ oss på My Newsdesk, Twitter och YouTube.

För mer information, vänligen kontakta:Hanna Lundberg, Marknadsansvarig på Silva, tel: 08 623 43 58 eller
e-post: hanna.lundberg@silva.se

Silva Sweden AB är moderbolag i Silvagruppen som består av dotterbolagen Silva Ltd i UK och Silva Far East i Hong Kong. Produktsortimentet omfattar bl.a. pannlampor, kompasser, stegräknare och kikare. Silva Sweden AB ägs av Karnell. Läs gärna mer på www.silva.se