Fem dagar kvar till Norra Europas största event inom Internet och digitala medier - SIME Stockholm 2013

Nu på tisdag den 12 november slår dörrarna till Cirkus i Stockholm upp för norra Europas största event inom Internet och digitala möjligheter. I år kan du ta del av närmare 100 programpunkter och lyssna på över 80 spännande talare och experter inom olika områden, från olika delar av världen.

Temat för årets SIME Stockholm är downloading the future of business och Cirkus i Stockholm kommer under två dagar att förvandlas till en värld utan mentala begränsningar, som öppnar upp för 1 800 företagsledare, entreprenörer, riskkapitalister och experter inom olika områden. De två dagarna kommer att bjuda på inspiration, kunskap, affärer och underhållning.

”Det är stort tryck till årets SIME Stockholm, som även bjuder på 18 olika workshops samt toppmöten inom e-handel, ideella organisationer, HR- samt investerarträffar”, säger Christoffer Granfelt, grundare och VD, SIME.

Du möter bland annat Rolv Erik Ryssdal, VD Schibsted och Ulrika Saxon, VD Bonnier Growth Media. Michael Lindskog, Chef för Zalando, Norra Europa, Rikard Steiber, EVP och Chief Digital Officer på MTG, som på plats tillsammans med sitt team kommer att leda Nordens första Google Glass showdown. De svenska mediemogulerna Cilla Benkö, VD på Sveriges Radio, Eva Hamilton, VD Sveriges Television samt Annie Wegelius, programdirektör på SVT. Entreprenörer som Nancy Cruickshank, grundare och VD av handbag.com samt myshowcase.com, Marc Ruxin, VD och grundare Tastemaker X samt internetentreprenören och investeraren Fabrice Grinda. Andreas Carlsson, låtskrivare och kompositör kommer att finnas på plats liksom, Didac Lee, VD och styrelseledamot Inspirit, FC Barcelona, Baba Canales, Uber, Sara Arildsson, Global Director Kenexa Sales, IBM, Greg Dale, Executive VP International comScore Inc och många, många fler.

SIME Stockholm pågår 12-13 november. Du kan ackreditera dig till SIME fram till måndag den 11 november kl. 17.00. Kontakta pressansvarig Stina Reutercrona på stina@sime.nu för ackreditering.

Läs mer om årets upplaga av SIME Stockholm, alla programpunkter och gästande talare på www.sime.nu

För ytterligare information kontakta gärna:

Christoffer Granfelt, VD och grundare SIME: +46 733 436 035,
christoffer@sime.nu

Stina Reutercrona, Pressansvarig SIME: +46 768 686 260
stina@sime.nu

www.sime.nu

SIME är norra Europas största event inom Internet och digitala möjligheter med huvudevent under året i Stockholm och Miami, samt i London under maj 2014. SIME samlar företagsledare, ledande marknadsförare, entusiaster och press. SIME handlar om hur digitala möjligheter kan konvertera till nya affärer, skapa en bättre värld och om att ha roligt!