PRESSINBJUDAN: Träffa toppnamn inom internet och sociala medier på SIME Stockholm 2010

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 08:48 CET

Den tidigare redan digra talarlistan med digitala kändisar som Facebooks internationella chef Christian Hernandez Gallardo och grundaren till årets snabbväxare på nätet Gowalla, Josh Williams har nu utökats.

Bland de nya SIME-föreläsarna finns representanter för några av de snabbast växande bolagen i den digitala världen. Några exempel är den mångmiljonsäljande appen Angry Birds grundare, Peter Westerbacka samt Jonathan Forster, global försäljningschef på Spotify.

I år blir det extra fokus på varumärkeskommunikation med starka profiler. Brandingvirtuosen Katrin Ley, Global Marketing Director på Reebok, Joakim Liljedahl, Nordic Head of Marketing på Sony Ericsson och Karin Larsson, Nordic Communication Director, Volvo, ska tala om marknadsmixen i nya digitala kanaler.

Schibsteds vd Raoul Grünthal berättar om hur ett av Nordens största mediebolag har lyckats slå sig in på nya marknader med bibehållen entreprenörsanda och han ska även dela med sig av företagets resa mot nya affärer. Qualcomms Richard Savage visar upp de senaste innovationerna från telecomvärlden.

Vi välkomnar media att delta under hela eller delar av konferensen. Anmäl ditt deltagande senast imorgon tisdag till Sara Svennung, sara.svennung@keynotemediagroup.se.

För att boka separata intervjuer med någon talare meddela Sara Svennung så snart som möjligt så hjälper vi gärna till.

En fullständig förteckning över deltagande talare kan ses via länken nedan.

Program

Tid: onsdagen den 17 november kl 8.00-19.00 samt torsdagen den 18 november kl 9.00-19.00
Plats: biograf Rigoletto, Kungsgatan 16 i Stockholm

Se fullständig agenda här

Medverkande: se talarlistan här (uppdateras kontinuerligt)

Ackreditering: kontakta Sara Svennung, pressansvarig
E-post - sara.svennung @keynotemediagroup.se
Mobil -  076 - 173 62 56

SIME är norra Europas största event inom Internet och digitala möjligheter. Här samlas den internationella eliten inom media, kommunikation och entreprenörskap. SIME handlar om hur digitala möjligheter kan skapa nya affärer och om att ha roligt!

Under två dagar möter du de absolut främsta ledarna från olika delar av världen. Det blir många inspirerande och underhållande paneldebatter och diskussioner på Rigolettos stora scen. Vidare finns det fantastiska workshops, där det ges möjlighet att djupdyka i intressanta ämnen med lärare i absolut världsklass.

På SIME Networking Bazaar kan alla nätverka, göra affärer, starta samarbeten samt möta experter inom olika områden. Det hela avslutas med SIME Media Momentum Awards & Gala Dinner.

Årets TEMA på SIME är ”Storytelling” där vi vill lyfta fram fantastiska historier om varumärken, personer, företag och fenomen.

Kommentarer (0)