Sime Consciousness, den inre resan mot bättre ledarskap – Sime lanserar helt nytt eventkoncept

Sime lanserar tillsammans med Stiftelsen Ekskäret, Sime Consciousness, och utforskar en ny dimension of modernt ledarskap. Dagen djupdyker i jag-utveckling, värderingar, mindfulness och hur vi lever, leker och arbetar i en alltmer komplicerad värld.

Den 31 maj 2016 öppnas dörrarna på Rival i Stockholm för en heldag med fantastiska talare, upplevelse-zoner och oväntade möten.

Världen blir allt mer komplex, teknologi ritar om traditionella sanningar i rekordfart och förändring blir norm i det uppkopplade samhället där vi verkar bli rikare… men olyckligare, friskare… men mer deprimerade… mer uppkopplade… men allt ensammare… Många av de gamla sanningarna verkar inte fungera längre.

”Vi tror att vi måste tänka nytt och utmana hur vi arbetar, hur vi mäter ”framgång” och hur vi skapar samhällen anpassade för våra framtida utmaningar. Vi är övertygade om att det i denna era av paradoxer krävs en ny typ av ledare och bolag, som inte har som affärsidé att exploatera planeten, utan istället förbättra (eller till och med rädda) den. Vi tror att vägen till framgång, hur vi mår och en bättre gemensam agenda startar med en inre resa”, säger Ola Ahlvarsson, en av grundarna till Sime.”

Ola Ahlvarsson guidar publiken genom dagen. På scenen träffar du Adam Horowitz, neuro science- och mindfulnessguru från MIT, Caroline Stiernstedt Sahlborn – VD Stiftelsen Ekskäret, Stefan Einhorn, Alexander Bard, Christina Andersson – forskare Compassion, Millennium-trilogi-skurken Mikael “alias Niederman” Spreitz, Anna Bennich Karlstedt – Expertpsykolog i TV, HR-rådgivare och entreprenör, Jan Artem Henriksson – SelfLeaders, Annie Wegelius – entreprenör och TV-guru, Tomas Björkman – grundare Stiftelsen Ekskäret, Hannes Sjöblad – Singularity University och Chief Disruption Officer på Epicenter, Stella Watkins – milliennial with an attitude, Erik Fernholm – Growing Minds, författaren Christer Olsson, samt många fler.

Prissättning av biljetter: Sime Consciousness prissättning är i år baserad på så kallat “trust price”, vilket betyder att besökaren betalar det de tycker att den har råd med. Man får dessutom tillbaka sina pengar om man inte är nöjd med eventet.

Tid och plats: 31 maj, 09.00-16.00, Hotel Rival, Mariatorget. Kontakta Julia Anjou för pressackreditering.

Se hela agendan här: http://sime.nu/sime-consciousness/

Om Sime

Sime är, sedan mitten av 90-talet, en av Europas viktigaste mötesplatser för digital innovation, industritransformation och digitalt entreprenörskap. Sime samlar företagsledare, internationella topptalare och dagens och framtidens entreprenörer. Läs mer på http://sime.nu/home/about/

Om Stiftelsen Ekskäret