Enklare transporthantering från Sitoo med Memnon Networks TA-system

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 09:31 CEST

Den nya integrationen innebär att ordrar per automatik lyfts från kassan i Sitoo till Memnon Apport. Därifrån kan handlaren enkelt färdigställa och boka sin transport till vald transportör. Sitoo erbjuder webshop och kassaregister i ett och samma system och kommer att erbjuda integrationen till Memnon Networks för både e-handel och fysisk handel.

Vi strävar hela tiden efter att förenkla vardagen hos våra handlare och vårt samarbete med Memnon Networks ligger i linje med vår vision ”Simplifying Commerce”. Vi är stolta över att nu kunna erbjuda våra handlare en smidig och enkel transporthantering med ett av marknadens främsta TA-system, säger Jens Levin, VD på Sitoo.

Sitoo är en väldigt innovativ spelare inom e-handelsplattformar och vi är oerhört glada att börja samarbeta med dem. Sitoo erbjuder sina användare snygga webshopar med fokus på hög konvertering och det ska bli kul att se hur vår gemensamma koppling kan öka nyttan än mer för den enskilda handlaren, säger Tobias Olbers, CMO på Memnon Networks och ansvarig för partnerskapet hos Memnon Networks.

För mer information, kontakta:
Tobias Olbers, CMO - Memnon Networks Tel. +46 73 626 86 09
Jens Levin, VD - Sitoo Tel. +46 70 946 61 00

Sitoo erbjuder en helhetslösning för den fysiska och digitala handeln, med kassaregister och webshop i ett och samma system. Sitoo är en abonnemangsbaserad molntjänst som vänder sig till såväl mindre butiker som större butikskedjor. Sitoo är ett svenskt företag som grundades 2004 och har sitt huvudkontor i Stockholm. För mer information, besök www.sitoo.se

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 75 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport. www.memnonnetworks.se

Kommentarer (0)