I samarbete med Point förenar Sitoo den fysiska och digitala handeln

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 11:28 CET

Stockholm 2013-12-11 – Sitoo, en av Sveriges ledande e-handelslösningar meddelar idag att man i samarbete med Point tagit fram ett betalfönster för e-handel som har en unik responsiv design och är anpassat för fysiska butiker som vill driva webshop nätet. Med en nyckelfärdig och responsiv helhetslösning för e-handel kan konsumenten äntligen vägledas mellan den digitala butiken och den fysiska och tvärtom utan att stöta på hinder. Den responsiva lösningen gör att en webshop anpassar sig automatiskt efter besökarens skärmstorlek. Upplevelsen blir därmed lika positiv oavsett om besökaren kommer in via datorn, surfplatta eller mobil.

“Det är viktigt för våra kunder att enkelt och smidigt kunna driva sin butik oavsett var konsumenten hittar den. Vår ambition är därför att kunna leverera en nyckelfärdig helhetslösning för e-handel som upplevs lika positiv på mobiler och surplattor som på en dator. Därför känns det extra bra för oss att nu även kunna leverera ett responsivt betalfönster genom Point - det kommer många e-handlare välkomna stort.” säger Jens Levin, VD på Sitoo

Flera senare rapporter och undersökningar pekar på att den snabbaste tillväxten inom e-handel är köp som sker via mobila enheter såsom smartphones och surfplattor. Samtidigt upplever allt fler konsumenter att det är svårt eller omöjligt att genomföra betalningar i mobilen, vilket är anledningen till att många transaktioner på mobila enheter avbryts. När Sitoo och Point inledde sitt samarbete tidigare i år insåg Sitoo tidigt att den kritiska punkten för att lyckas var just att leverera på denna utmaning.

Om Point

Point Transaction Systems AB är Sveriges ledande leverantör av kortterminaler med tillhörande utrustning och tjänster. Företaget levererar lösningar för elektroniska betalningar till alla sorters miljöer – allt ifrån den lilla kvartersbutiken, till butiker i den stora internationella koncernen. För mer information, besök www.point.se

Om Sitoo

Sitoo AB erbjuder en helhetslösning för den fysiska och digitala handeln, med kassaregister och webshop i ett och samma system. Sitoo är en abonnemangsbaserad molntjänst som vänder sig till såväl mindre butiker som större butikskedjor.

Sitoo gör det enkelt för handlaren att möta kundernas nya internetbaserade köpbeteende. Köp kan påbörjas på Internet och avslutas i butik eller tvärtom. Med Sitoo är den fysiska och digitala butiken förenad.

Sitoo är ett svenskt företag som grundades 2004 och har sitt huvudkontor i Stockholm.

För mer information, besök www.sitoo.se

Kommentarer (0)