Sitoo blir del av Svensk Handels medlemserbjudande

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2014 11:21 CEST

- möjliggör för 12 000 medlemsföretag att driva butik på ett nytt sätt.

Svensk Handel lanserar i samarbete med Sitoo och Point ett nytt förmånligt medlemserbjudande som förenar den fysiska och digitala butiken, med kassaregister och webshop i ett och samma system.

Idag handlar vi på ett helt nytt sätt. Vi söker mycket information, ställer höga krav, och framför allt är vi mobila. Vi handlar hemifrån, på bussen, i tunnelbanan eller i butiken. Dvs när och där det passar oss själva. Som butiksägare måste man anpassa sin försäljning till kundens nya sätt att handla. Det gör man genom att förena den fysiska och digitala butiken. Då kan kunden påbörja sitt köp på internet och avsluta det i butik, eller tvärtom. Samarbetet innebär att Svensk Handels 12 000 medlemsföretag nu kan möta kundernas nya sätt att handla genom ett förmånligt medlemserbjudande.

- Vi är mycket glada över att Svensk Handel som en av Sveriges största branschorganisationer valt att samarbeta med oss. Nu kan vi tillsammans hjälpa handlarna att förena den fysiska och digitala butiken och på så vis göra handlarna ännu bättre, säger Jens Levin, VD Sitoo.

- Vi vill hjälpa våra medlemsföretag att möta konsumenternas nya sätt att handla. Därför har vi valt att samarbeta med Sitoo och hoppas att det blir en medlemsförmån som kan öka försäljningen och spara tid och pengar för våra medlemsföretag, säger Lars G Ohlsson, Ansvarig medlemsförmåner på Svensk Handel.

För mer information:
Jens Levin, VD Sitoo, jens.levin@sitoo.com, 0709-46 61 00
Lars G. Ohlsson, Ansvarig medlemsförmåner Svensk Handel, larsg.ohlsson@svenskhandel.se, 0703-70 27 00

Läs mer om samarbetet på Svensk Handels hemsida
Läs mer om samarbetet på Sitoos hemsida

Om Sitoo

Sitoo AB erbjuder en helhetslösning för den fysiska och digitala handeln, med kassaregister och webshop i ett och samma system. Sitoo är en abonnemangsbaserad molntjänst som vänder sig till såväl mindre butiker som större butikskedjor.

Sitoo gör det enkelt för handlaren att möta kundernas nya internetbaserade köpbeteende. Med Sitoo är den fysiska och digitala butiken förenad. Köp kan påbörjas på Internet och avslutas i butik eller tvärtom.

Sitoo är ett svenskt företag som grundades 2004 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Besök www.sitoo.se

Kommentarer (0)